10 beneficii pentru sănătate ale consumului de fasole uscată. Tipuri de fasole și trucuri de gătit

08 decembrie 2017 Nutriție
 
 

Fasolea se găsește într-o varietate de mărimi, forme și gusturi. Ea este plină de substanțe nutritive și fibre. Are un gust bun, fie că este proaspătă, uscată, congelată sau conservată.

Fasolea uscată albă

Are coaja cea mai subțire și fierbe cel mai repede. Fasolea alba cu boaba mare este folosită în special la ciorbe și supe și la salate. Boabele mai mici sunt potrivite pentru iahnie și fasole frecată.

Fasolea pestriță

Are coaja cea mai groasă, fierbe mai greu, dar are un gust deosebit și poate fi folosită la mâncărurile scăzute, la iahnii și salate.

Fasolea boabe roșie

Boabele de fasole roșie sunt mari și spornice, sunt folosite îndeosebi în salate și mâncăruri cu sosuri picante.

Fasolea neagră

Se află în topul legumelor bogate în magneziu și este considerată unul dintre cele mai sănătoase și gustoase soiuri. Se combină foarte bine cu porumb sau cu orez în salatele reci, cu usturoi și coriandru.

Trucuri să gătești fasolea uscată mai ușor

Boabele uscate de fasole trebuie înmuiate în apă cu sare câteva ore înainte de preparare, să fiarbă mai ușor.

Clocotește apa și lasă fasolea să fiarbă 10 minute la foc iute, să distrugi toxina care provoacă dureri de stomac și gaze. De asemenea, în timpul fierberii, sarea trebuie înlocuită cu o crenguţă de cimbru şi câteva boabe de piper negru.

Fierbe fasolea boabe în două, trei rânduri de apă și clătește-o de fiecare dată când schimbi apa.

Adaugă câteva crenguțe de cimbru, un cartof întreg curățat sau o linguriță de bicarbonat când fierbi fasolea, să nu mai provoace aciditate.

Pune sare și legume acide, precum roșii, abia la final, când fasolea este fiartă. Acizii din legume întăresc boabele de fasole și se fierb mai greu.

Folosește o oală sub presiune pentru a găti fasolea uscată mai repede.

Care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de fasole uscată?

1. Accelerează tranzitul intestinal

Fasolea boabe conține o cantitate mare de fibre, necesare pentru un tranzit intestinal bun și pentru evitarea constipației. Ea este considerată unul dintre alimentele care contribuie la prevenirea cancerului de colon și la menținerea sănătății colonului.

2. Conține puține calorii și ajută la slăbit

În 150 de grame de fasole boabe fiartă avem între 200 și 300 de calorii, în funcție de soi. Acest număr de calorii este considerat foarte mic, raportat la starea de sațietate pe care o conferă. Așadar, dacă vrei să slăbești, consumă cât mai multe ciorbe de fasole și salate cu fasole fiartă.

3. Previne apariția diabetului de tip 2

Este bogată în glucide “sănătoase”, motiv pentru care este recomandată în dieta diabetului de tip II, având în plus și capacitatea de a preveni apariția diabetului. De asemenea, diverse studii au arătat că anumiți compuși din fasolea albă încetinesc absorbția glucidelor în organism.

4. Protejează inima

Ca orice aliment vegetal, fasolea contribuie din plin la sănătatea inimii. Ea ajută la scăderea tensiunii arteriale și previne instalarea bolilor cardiovasculare. Pentru că e lipsită de colesterol, ea este recomandată persoanelor cu un nivel de colesterol crescut.

5. Este bogată în proteine de calitate

Pentru ca e bogată în proteine, ea nu trebuie să lipsească din meniul vegetarienilor. Fasolea boabe nu conține proteină completă, așa cum conține carnea, de aceea trebuie combinată cu orez. Orezul și fasolea formează proteină completă.

6. Conține vitamine și minerale

Pe lângă proteine și carbohidrați, fasolea mai conține fier, seleniu, magneziu, fosfor, zinc, cupru, potasiu și calciu în cantități mici. La capitolul vitamine, fasolea boabe excelează în cantitatea de vitamine din grupul B. De asemenea, mai conține molibden, vitaminele C, E și K.

7. Este bogată în antioxidanți

Mai multe studii au arătat că antioxidanții joacă un rol important în prevenirea distrugerii celulelor de către radicalii liberi. Despre acest proces se bănuiește că previne mai multe tipuri de cancer și întârzie îmbătrânirea.

8. Conține acid folic

Acidul folic este important pentru femeile care vor să rămână însărcinate sau sunt însărcinate, iar fasolea este unul dintre cele mai la îndemână alimente care sunt bogate în această substanță.

9. Conține fitoestrogeni

Mai multe studii au arătat că femeile care consumă constant alimente care conțin estrogen vegetal au un risc mai scăzut de a face cancer mamar. Fasolea este considerată un aliment de bază în lupta pentru prevenirea cancerului de sân la femei.

10. Furnizează energie organismului

Pentru că este bogată în carbohidrați și proteine, fasolea este un aliment sățios, care furnizează energie organismului pentru multe ore, motiv pentru care ea este frecvent recomandată în curele de slăbire.

Sursa


 
 

Recomandări