5 lucruri pe care o șefă ar trebuie să le facă pentru a avea o echipă motivată și eficientă

08 ianuarie 2017 DEZVOLTARE PERSONALĂ
 
 

Esti o femeie manager, cu multe îndatoriri și răspunderi? Atunci ai nevoie de o echipă unită și motivată. Iată ce ai de făcut pentru asta.

job

Succesul unei echipe se datorează în mare parte unui manager bun, un lider în adevăratul sens al cuvântului.

Numeroase studii au demonstrat deja că femeile sunt manageri mai buni decât bărbații, iar acum nu-ți rămâne decât să demonstrezi și tu, la tine la serviciu, că poți avea o echipă motivată și foarte productivă. Iată câteva strategii care nu vor da greș niciodată și pe care ar trebui să le pui în practică:

1. Trasează clar obiectivele și fă-le cât mai vizibile pentru toți membrii echipei

Este esențial ca toți membrii echipei să știe ce au de făcut, care le sunt obiectivele și care este progresul făcut de ei către atingerea acestor obiective. Fă în așa fel încât aceste lucruri să fie cât mai vizibile în birou. O idee excelentă și foarte ușor de pus în practică este folosirea unui astfel de avizier de plută pentru ca toți cei care lucrează în biroul respectiv să vadă rezultatele și cifrele.

Pentru un plus de motivare, pe panoul respectiv se poate pune persoana din echipă cu cele mai bune rezultate sau niște mesaje motivaționale. Ele vor imprima un spirit de competiție colegial, dar și o atmosferă relaxată.

2. Nu miza pe muncă multă, ci pe muncă inteligentă

Munca inteligent făcută aduce rezultate mai bune decât ore întregi muncite fără folos. Angajații nu trebuie să petreacă cele opt ore de lucru lipiți de scaune ca să aibă rezultate bune, așa că nu e cazul să urmărești numărul de pauze pe care fiecare dintre ei le ia.

Oamenii au stiluri și ritmuri diferite de lucru și nu trebuie să-i așezi pe toți pe aceeași linie. De altfel, reușita unei echipe stă chiar în diversitatea persoanelor care o formează. Fii deschisă la un program flexibil și nu urmări numărul orelor muncite, ci rezultatele.

3. Stabilește țintele împreună cu echipa

Obiectivele pe care trebuie să le atingi împreună cu echipa ta ar trebui să fie realiste și stabilite împreună cu toți membrii departamentului. Ca ele să fie atinse, toți trebuie să-și aducă aportul și să creadă în ele. Dacă ție însăți ți se cer ținte greu de atins, aplică politica pașilor mărunți, în care stabilești, pe rând, obiective pe care să le atingeți treptat. Întreabă-i pe toți membrii echipei dacă ei cred, cu adevărat, că țintele impuse pot fi atinse.

4. Laudă-ți membrii echipei

Persoanele care se simt prețuite sunt mai productive și mai eficiente. Spune-le oamenilor din echipa ta că au făcut o treabă bună atunci când este cazul. Arată-le că sunt o parte prețioasă în departament și că nu sunt deloc ușor de înlocuit.

5. Comunică mult și încurajează-i și pe ei să o facă

Comunicarea este un factor esențial când vine vorba despre succesul unei echipe. Un manager bun știe exact ce se petrece cu fiecare dintre oamenii din subordinea sa și știe care le sunt sensibilitățile și punctele forte. Cu cât discuți mai mult, cu atât îți cunoști mai bine echipa și cu atât mai eficient este procesul de lucru. Încurajează-i pe toți cei din jurul tău să își vocalizeze nemulțumirile în cazul în care le au. Numai în felul acesta ele pot fi rezolvate și se poate ajunge la rezultatele pe care toată lumea le speră.

Tu ce crezi că trebuie să facă un manager bun pentru a avea o echipă motivată și rezultate bune?

Sursa

 
 

Îți recomandăm