5 metode pentru creșterea imunității copilului

03 septembrie 2016 Sănătatea copilului
 
 

Odată cu schimbările de temperatură, este momentul să ne gândim și la întărirea sistemului imunitar.

copiiUn sistem imunitar bun înseamnă mai mult decât gene puternice, moștenite de la părinți. S-ar putea ca micuțul tău să răcească mai greu sau să nu prindă virusurile care îi atacă pe alți copii. Totuși, asta nu înseamnă că este complet imun la gripele sezoniere. Nu înseamnă că îi accepți starea de sănătate din acest moment ca fiind permanentă.

Cî îți vaccinezi sau nu copilul este decizia ta, în urma sfatuirilor cu medicul de familie.

Pe lângă acest aspect, ai la dispoziție niște instrumente foarte puternice, pentru a-i crește imunitatea copilului. Sunt la îndemâna oricui și este nevoie doar să creezi din ele o obișnuință.

Iată 5 pași prin care poți susține și crește imunitatea copilului tău:

Alimentația sănătoasă

Asigură-te că alimentația copilului tău conține fructe și legume de sezon, că este alcătuită în principal de mâncăruri gătite acasă. Încearcă, pe cât posibil, să elimini din meniul zilnic produse cu prea mulți conservanți, cu un nivel de zahăr ridicat sau cu grăsimi nesănătoase. Prin mâncarea pe care i-o pregătești, oferă-i nutrienții necesari. De exemplu, la început de toamnă, vitamina C este extrem de necesară.

Igiena personală

Mai ales în această perioadă, învață-tți copilul (sau reluați împreună) regulile de igienă personală. Odată cu intrarea în colectivitate (la școală sau la grădi), imunitatea copilului tău este pusă în pericol de bacterii noi, de la copii ce vin din medii diferite. Cei mici își dau mâna, se iau în brațe, își împart jucăriile etc. De aceea, micuțul tău trebuie să fie conștient de importanța spălatului pe mâini.

Somnul odihnitor

Poate ți se pare un pleonasm expresia “somn odihnitor”, dar chiar poți dormi fără să te odihnești. De exemplu, dacă adormi în fața televizorului și, toată noaptea, lumina ecranului îți bate în cap. Un somn odihnitor presupune o rutină înainte de culcare – ore fixe de somn, un pat curat, liniște și întuneric în cameră. Bineînțeles, dacă micuțul tău se teme de întuneric, îi poți lăsa o lumină difuză în cameră.

Lipsa stresului

Da, și copiii pot fi stresați. Dacă sunt certuri în casă, dacă îl ameninți că începe școala ca și când ar veni bau-bau, dacă îl pedepsești pentru cele mai mici greșeli. Acestea sunt exemple de factori de stres care slăbesc imunitatea copilului. Asigură-te că micuțul tău știe că este iubit și că se află în siguranță împreună cu părinții săi, petreceți timp de calitate în familie și priviți orice schimbare (în acest caz, trecerea de la vacanță la noul an școlar) ca pe o oportunitate.

Exercițiul fizic

Cel mai simplu mod de a-i crește imunitatea copilului este ca micuțul tău să facă un sport. Și mai bine de atât este să faceți un sport în familie, astfel încaât tu, ca părinte, să fii un exemplu pentru cel mic.

Sursa

 
 

Îți recomandăm