5 sfaturi care te vor ajuta ca micuțul tău să mănânce mai bine

05 iulie 2016 Nutriție
 
 

Lipsa poftei de mâncare, a produselor alimentare variate și a unei diete echilibrate sunt adesea cauza principală pentru care copiii refuză să mănânce așa cum ne dorim. Dar, nu dispera.

copii

E important să îți înveți copilul să consume și să îi placă mâncarea sănătoasă, în stare cât mai naturală, pentru că gustul se dezvoltă în copilărie. Aceste 5 sfaturi te vor ajuta ca micuțul tău să mănânce mai bine și să aibă o dietă sănătoasă și echilibrată, care favorizează creșterea și dezvoltarea fizică și intelectuală.

1. Combină corect grupele de alimente

O dieta completă ar trebui să includă: glucide (4 până la 6 porții pe zi); fructe și legume (2 până la 3 porții pe zi); proteine (carne, pește sau ouă, 2 porții pe zi); produse lactate (2 sau 3 porții).

În plus, copilul trebuie să consume moderat, ulei de măsline, de cocos, puțină sare, iar apa potabilă să fie principala sursă de hidratare.

pepene

2. Învață-l prin propriul tău exemplu

Copiii imită ceea ce părinții lor fac, așa că nu încerca să-l minți că mănânci legume, dacă nu o faci. În plus, mesele în familie și o atmosferă frumoasă la masă este un stimulent bun pentru copiii care se confruntă cu lipsa poftei de mâncare.

3. Dă-i alimente în porții mici

Oferă-i mâncare în porții mici și apelează la trucuri care fac mâncarea mai apetisantă. De exemplu: poți ascunde legumele sub un sos preferat, poți face sandvișuri amuzante sau poți găti o gustare colorată din fructe care îi poate deschide apetitul. Cu cât sunt mai haioase, cu atât copilul este mai interesat să le mănânce. Nu îţi trebuie decât puţină imaginaţie pentru a le prepara. E important să optezi pentru ingrediente sănătoate!

4. Nu există alimente bune și rele

Dieta copilului tău nu se va îmbunătăți dacă îl vei lăsa să mănânce în continuare dulciuri. Ocazional, da, se poate! În rest, oferă-i copilului gustări din fructe sau prepară-i o înghețată delicioasă de fructe. Totul depinde de cât de mult îți dorești și cât de insistentă ești.

mancare haioasa1

5. Ai răbdare și nu ceda șantajului

Nu-i oferi altă mâncare atunci când refuză felul pe care i l-ai oferit. Nu uita că alimentele noi trebuiesc introduse treptat în alimentația copilului.

În general, pentru a fi eficiente și de durată, schimbările în alimentație trebuie făcute treptat, înlocuind încet-încet produsele nesănătoase cu alimente proaspete, naturale și sănătoase. Dacă nu faci aceste schimbări când este mic, copilul va deveni un adult capricios, cu un regim alimentar dezechilibrat. Nu e ușor, dar cu răbdare vei reuși!

Text: Alina MATEI


 
 

Recomandări