5 sfaturi pentru sportul în aer liber pe timp de vară

25 mai 2016 Fii în formă!
 
 

Vara e senzonul în care vrem mai mult ca oricând să arătăm bine și să fim activi. Sportul în aer liber este alegerea perfectă pentru zilele toride, doar că poate fi și destul de periculos.

home_sport

Îți oferim câteva sfaturi pentru a evita neplăcerile care pot apărea în timp ce faci efort fizic într-o zi călduroasă.

1. Hidratează-te din timp cu apă, chiar daca nu îți este sete. Apa e bine să fie la temperatura camerei și să fie băută cu înghițituri mici, dar dese.

2. Folosește pentru hidratare și legumele bogate în apă sau sucuri de legume care aduc și un plus de minerale. Evită alimentele grase, prăjelile, dulciurile și carnea în cantități mari.

3. Evită alcoolul. Acesta poate mări pierderile de apă și mai ales stresul asupra aparatului cardiovascular. E important să menții o percepție clară asupra gradului de oboseală și a intensității efortului depus.

4. Purtarea unei șepci este obligatorie pentru a evita insolațiile și arsurile solare. Folosește haine comode, în culori deschise, care pot absorbi transpirația. Folosește și creme cu factor de protecție maxim pentru zonele expuse la soare.

5. Odihnește-te la umbră cel puțin 15 minute la fiecare 45 de minute de efort. Dozând efortul poți face mai mult timp exerciții fizice, fără a avea efecte adverse.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări