6 alimente care te fac mai fericită!

10 aprilie 2015 Nutriție
 
 

Fericirea nu poate fi cumpărată, dar poate fi consumată. Cum?


Un studiu de la Universitatea din Warwick și Dartmouth College (SUA) a relevat faptul că unele alimente nu doar te mențin sănătoasă, ci îţi îmbunătăţeşte şi starea de spirit. Și asta pentru că stimulează producerea de endorfine și serotonină, enzime care sunt legate de senzația de plăcere, confort și fericire.

Pentru o stare de bine asigurată ar fi indicat să mănânci:

Banane: au o mulțime de fibre, magneziu și un aminoacid numit triptofan, precursorul neurotransmitatorului de serotonină, melatonină și vitamina B3 sau niacină.

Cereale integrale: pline de multivitamine şi minerale, mai ales complexul B, cerealele integrale sunt o sursă de fibre, proteine dar şi bună dispoziţie.

Semințe și nuci: conțin niveluri ridicate de triptofan, care crește nivelul de serotonină.

Somonul este o sursă bogată de acizi grași Omega 3, esențial pentru sinteza de serotonină. Pentru a te feri de depresie, ai nevoie de oligoelemente şi acizi graşi nesaturaţi. Bogat în acizi grași Omega-3 mai sunt heringul, sardinele sau tonul, care te pot ajuta să îți menții echilibrul fizic și psihic, și să-ți îmbunătățești starea generală.

Ananasul: Conține minerale, vitamine și compuși activi care stimulează producția de serotonină și funcția generală a creierului.

În general, fructele și legumele sunt bogate în vitamine și minerale, și sunt cele care au grijă de sănătatea ta, dar și de starea ta de spirit. În plus, datorită aportului mare de vitamină C, vei reuși să ții departe chiar și micile neplăceri ale sezonului, precum răceală și gripă.

Ciocolata amară: are un nivel ridicat de triptofan.

Pâinea integrală: este bogată în triptofan, amintește-ți doar să o consumi cu moderație.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări