6 obiceiuri care, practicate zilnic, îți vor îmbunătăți sănătatea

08 ianuarie 2018 Nutriție
 
 

Atunci când te simți bine în corpul tău te poți bucura mai mult de viață, căci ce poate fi mai prețios decât sănătatea? Poate că nu știi exact ce poți face pentru a spori starea de bine, de aceea avem câteva recomandări care-ți vin în ajutor.


Pentru a putea duce la bun sfârșit toate activitățile de peste zi, ai nevoie de energie, de o minte clară și de o stare de bine. Acestea se dobândesc în urma unor obiceiuri care, practicate zilnic, îți vor îmbunătăți calitatea vieții. Indiferent de starea pe care o ai în prezent, poți schimba lucrurile începând cu momentul prezent.

Ai grijă de sistemul digestiv

În interiorul tractului digestiv trăiesc o mulțime de bacterii. Contrar concepției greșite potrivit căreia acestea sunt dăunătoare, în realitate aproximativ 85% dintre ele sunt bacterii utile, numite probiotice. Acestea îți îmbunătățesc digestia, ajută la absorbția mai rapidă a elementelor nutritive, dându-ți mai multă energie, sunt folositoare pentru menținerea greutății și reglează nivelul hormonilor și a zahărului din sânge.

Alocă timp relaxării

Cel mai bun moment al zilei în care poți face acest lucru este dimineața, imediat după ce te-ai trezit. Astfel vei elimina stresul care îți poate sabota efortul de a duce un stil de viață sănătos. Poți practica exerciții de relaxare, bazate pe respirație și eliminarea gândurilor negative. Manifestă recunoștință pentru lucrurile pe care le ai și îndreaptă-ți atenția câtre lucrurile pozitive, care îți bucură sufletul.

Oferă-i stomacului tău o pauză

Deși mâncatul sănătos poate aduce o mulțime de beneficii organismului, sunt momente în care o perioadă scurtă de post poate face minuni. Mai exact, postul va accelera metabolismul, va îmbunătăți memoria și funcția cognitivă și îți va da o stare generală de bine.

Hidratează-te corect

Apa este componenta de bază a tuturor lichidelor din organismul uman (urina, transpirația, sucurile gastrice, saliva, lacrimile, etc.), dar și celulele au nevoie de ea pentru a funcționa adecvat. Deși este esențial să o bem direct, și alimentele pe care le consumăm conțin apă într-o anumită măsură—în mod special fructele și legumele. Aportul zilnic recomandat de către specialiști este de 1,5-2 litri, adică în jur de 6-8 pahare. Nu bea apă în timpul mesei!
Un obicei foarte prost pe care mulți dintre noi îl avem este să bem apă în timp ce servim masa. Dacă bem apă atunci când mâncăm, aceasta se va amesteca cu sucurile gastrice și ne va îngreuna digestia.

Bea sucuri de fructe și legume

Pentru a îmbunătăți digestia și pentru a elimina toxinele acumulate, bea în ficare dimineață, pe stomacul gol, o licoare obținută din zeama unei lămăi stoarse și un pahar de apă călduță, la care poți adăuga puțină scorțisoară sau turmeric. Îți poți prepara și un suc din mango, spanac, semințe cânepă și ghimbir ras.

Fă mișcare

Oamenii cu un stil de viață activ au tendința să fie mai sănătoși față de cei care duc un stil de viață sedentar. Pe lângă faptul că vei arăta bine, exercițiile îți vor da și un tonus psihic bun, ajutându-te să dormi mai bine, iar un somn odihnitor își va pune amprenta într-un mod pozitiv asupra întregului organism.

Sursa


 
 

Recomandări