Așa îți păstrezi sănătatea și pe timp de iarnă

26 ianuarie 2018 Trăiește sănătos
 
 

În timpul iernii soarele apune mai devreme, motiv pentru care ne petrecem mai puțin timp afară și suntem mai activi în interior. Deseori avem poftă să consumăm mai multe produse care conțin amidon și zahăr. Sistemul imunitar este slăbit de toate aceste condiții și suntem mai predispuși la răceli și gripe pe timp de iarnă.

Din fericire, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține ridicat nivelul de energie, sistemul imunitar puternic și organismul sănătos pe tot parcursul anotimpului rece.

1. Consumă multe legume şi fructe de sezon

Sunt pline de vitamine şi te ajută să-ţi încarci bateriile cu energie vie, benefică. Mizează pe dovlecei, varză, castane, sfeclă roşie, portocale, mere sau kiwi. Astfel, organismul tău va deveni mai rezistent la infecţii şi la frig.

2. Fă cât mai multă mişcare

Dimineaţa pune-ţi muşchii la treabă (sunt suficiente şi 5 minute) şi pe timpul zilei caută măcar să mergi pe jos sau să practici un sport. Du-te la patinoar, la săniuş sau la sală.

3. Expune-te la lumina naturală

Ieşi zilnic din casă, chiar dacă soarele nu prea se arată, lumina lui tot străbate norii şi te ajută să scapi de depresia sezonieră.

4. Purifică-ţi bronhiile

Astfel, vei evita infecţiile specifice iernii. Fă inhalaţii de două ori pe săptămână cu uleiuri esenţiale de eucalipt, lavandă sau cimbru. Vaporii care se degajă îţi vor dezinfecta căile respiratorii şi vor ţine departe microbii.

5. Distrează-te

Nu te izola în casă doar pentru că e frig şi urât afară. Continuă să ieşi cu prietenii pentru a nu te cufunda în depresie. Invită-i la tine, mergi la ei la masă, amuzaţi-vă, petreceţi cât mai mult timp împreună.

6. Întăreşte-ţi sistemul imunitar

De trei ori pe săptămână bea suc de lămâie în care pune o linguriţă de miere. Adaugă zilnic în iaurtul de la micul dejun sau în cafea o linguriţă de miere. Vitamina C din lămâie şi antibioticele din miere vor ţine răcelile departe.

7. Transpiră

Astfel vei elimina toxinele din corp. Încearcă să mergi la saună sau la baia turcească. Pentru ca sângele şi limfa să circule bine când e frig, e important să transpiri.

8. Aeriseşte-te

Împrospătează aerul din organismul tău, dar şi din casă, ca să respiri mai bine. Fă o plimbare zilnic prin parc şi acasă, aeriseşte măcar 5-10 minute, chiar dacă e foarte frig. Aerul din casă este adesea mai poluat decât cel de afară.

9. Fii zen

Elimină stresul care iarna sporeşte din pricina frigului. Seara, practică 5-10 minute de relaxare. Respiră, destinde- te, meditează.

10. Dormi

Somnul este vital pentru sănătatea ta. Ideal este să dormi în medie 8 ore pe noapte. Astfel te vei încărca de energia necesară înfruntării zilelor reci şi mohorâte ale iernii.

Sursa


 
 

Recomandări