Beneficiile consumului de ridichi asupra sănătății

04 mai 2017 Nutriție
 
 

Ridichia este o legumă de primăvară delicioasă, care dă savoare salatelor și care nu trebuie să-ți lipsească de pe masă. De asemenea, le poți consuma ca atare, simple, cu puțină sare.

ridiche

Ridichile sunt o excelentă sursa de acid folic (recomandat tuturor femeilor însărcinate sau celor vor să devină mame), antioxidanți și vitamina C, atât de importantă în special primăvara, când suntem mai expuși la răceli și gripă. De asemenea, conțin calciu, fier, fosfor, magneziu și potasiu.

Iată cele mai importante beneficii ale consumului de ridichi:

Previne cancerul – antioxidanții prezenți în ridichi previn apariția tuturor tipurilor de cancer, iar fibrele previn apariția cancerului de colon. De asemenea, conține compuși care distrug celulele canceroase.

Menține inima sănătoasă – antioxidanții reduc nivelul colesterolului și reduc riscul apariției bolilor de inimă.

Reglează tensiunea – ridichile conțin foarte mult potasiu, care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Menține sistemul digestiv sănătos – stimulează producerea de bilă, care este benefică pentru digestie și ficat. Fibrele ajută la prevenirea constipației.

Sprijină diureza– îmbunătățește funcțiile renală și hepatică, fiind foarte eficient și ca tratament al tulburărilor urinare.

Nu crește glicemia – având un indice glicemic foarte mic, ridichile au un impact redus asupra glicemiei, astfel încât pot fi consumate fără probleme de către diabetici.

Ajută în slăbire – datorită cantității mari de fibre și a aportului caloric și a IG reduse, ridichile reprezintă alimentul perfect pentru curele de slăbire.

Detoxifiază – ajută la purificarea sângelui și creșterea nivelului de oxigen în sânge.

salata

Pentru a te bucura de toate calitățile ridichilor, mănâncă-le crude, în salate.

Cum prepari salata de ridichi

Ridichile trebuie să fie proaspete, iar salata trebuie consumată imediat, nu păstrată la frigider.

Ai nevoie de:

– 3-4 ridichi roșii, mari și proaspete
– 4-5 foi de salată verde
– pătrunjel
– ceapă verde după gust
– zeamă de lămâie
– câteva picături de ulei de măsline.

Mod de preparare:

Taie ridichile în felii subțiri, adaugă și amestecă salata verde, pătrunjelul și ceapa mărunțite, sucul de lămâie și uleiul. La nevoie, poți condimenta cu un strop de sare.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări