Daţi copiilor fructe şi legume!

19 mai 2016 Dezvoltarea copilului
 
 

Una dintre cele mai dificile sarcini ale unei mame, pe lângă spălatul regulat pe dinţi, este să-şi determine copilul să mănânce fructe şi legume.

copii

Fructele sunt deseori mai uşor acceptate şi, deoarece sunt o excelentă sursă de vitamine şi fibre, pot înlocui temporar legumele.

Până la trei ani

La bebeluşi, introducerea fructelor se face în momentul diversificării alimentaţiei, având o contribuţie majoră la dezvoltarea gustului. Este deci important să-i dăm copilului doar o singură legumă nouă o dată. La început, introduceţi o linguriţă de morcov, dovlecel sau fasole verde pasate. Dacă scaunul nu-şi schimbă consistenţa, puteţi creşte cantitatea la trei, patru linguriţe amestecate într-un iaurt.

banana

Pentru a păstra gustul fructelor nu adăugaţi zahar în amestec. Daţi-i crudităţile încă sub formă de pireu, fiindcă se poate sufoca cu bucăţile de măr, de exemplu. Mizaţi pe jocul culorilor (roşie, spanac) şi optaţi pentru legumele cu o savoare delicată, ca morcov, ardei gras, mazăre.

De la trei la zece ani

Manifestarea independenţei duce la respingerea unor alimente, până atunci preferate şi la refuzul gustării unora noi. Propuneţi-i în continuare noi legume, dar fără a-l forţa.

Încercaţi să “mascaţi” crudităţile: tarte, legume umplute, sandvişuri fantezie (şuncă pus între două foi de salată), salate de legume amestecate cu cereale. Chiar dacă nu mănâncă decât o mică cantitate, este totuşi un progres!

Dezvoltă-i curiozitatea

Copilul este curios, copiind atitudinea celor din jurul lui. Profitaţi, dându-i un exemplu personal. Cel mai important este să nu forţaţi copilul: obişnuintele alimentare bune se formează în timp, prin mici succese. Plăcerea mâncatului şi curiozitatea se dezvoltă implicând copilul în aceste activităţi. Mergeţi amândoi la piaţă, preparaţi în grup salate.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări