Exercițiile Kegel sporesc plăcerea sexuală. AFLĂ cum să le faci corect

10 mai 2016 Totul despre Sex
 
 

Vrei să-ți îmbunătățești viața sexuală, să ai orgasme mai intense și, în același timp, să îți îmbunătățești starea de sănătate? Pentru a spori plăcerea sexuală, încearcă exercițiile Kegel!

kegel

Din păcate, puține femei și mult mai puțini bărbați sunt dispuși să efectueze aceste exerciții în mod regulat. În realitate, acestea sunt ușor de făcut, ocupă puțin timp și se pot face oriunde.

Ce sunt exercițiile Kegel?

Exercițiile Kegel au apărut la mijlocul anilor 1990 și au fost concepute de către medicul ginecolog Arnold Kegel (1894 – 1981) din rațiuni medicale: pentru că nașterile naturale să fie mai ușoare, recuperarea post-natală mai rapidă, pentru prevenirea prolapsului genital și pentru tratarea incontinenței urinare. Sunt exerciții pentru întărirea mușchiului pubo-coccigian, care se întinde din fața osului spatelui până la osul pubic. El formează un „hamac” ce susține vezica urinară, vaginul, uterul și o parte din rect.

Aceste exerciții s-au dovedit a fi utile nu doar pentru sănătate, ci și benefice pentru viața sexuală.

Cum identificam muschii pubococcigieni

Pentru a fi eficiente, exercițiile trebuie făcute corect, trebuie să fii perseverentă și să ai răbdare. Primul pas este identificarea corectă a mușchilor puboccigieni. Iată cum se face:

• În timp ce te afli pe toaletă, încearcă să oprăști jetul urinar; mușchii care se contractă sunt mușchii pubococcigieni. Repetă acest exercițiu, până când înveți să controlezi acești mușchi;

• Poți introduce în vagin un deget curat (în cazul bărbaților, degetul trebuie introdus în anus) și să îl strângi (încearcă să contracți doar mușchii din jurul anusului, fără să îi folosești pe cei ai șezutului). Poți fi convinsă că folosești mușchii potriviți dacă simți presiune în jurul degetului.

exercitii kegel

Cum efectuăm corect exercițiile Kegel

Pentru a obține eficiență maximă, ține cont de următoarele:

• Contractează mușchii pubococcigieni;
• Menține starea de încordare timp de trei secunde;
• Relaxează-te apoi, pentru încă trei secunde;
• Repetă mișcarea de zece ori;
• Repetă exercițiile de trei ori pe zi;

Odată ce ai reușit să faci corect contracțiile de trei secunde, poți încerca să menții starea de încordare timp de patru secunde, relaxându-te apoi tot patru secunde. Creșterea trebuie să fie graduală, atât în ceea ce privește numărul de exerciții zilnice, cât și în privința duratei contracțiilor;

Exersează până când vei reuși să menții contracția timp de zece secunde, cu zece secunde de pauză.

cuplu

Când vei vedea rezultatele

Deși exercițiile Kegel pot fi efectuate oricând și oriunde, cele mai bune rezultate pot fi obținute dacă sunt efectuate conform unui program, la aproximativ aceeași oră și în aceeași poziție în fiecare zi. O metodă eficientă este să îți creezi o rutină din efectuarea exercițiilor timp de câteva minute dimineața, înainte de a te da jos din pat și seara, înainte de culcare. Nu uita că exercițiile Kegel sunt eficiente numai dacă sunt făcute cu regularitate.

Dace ești perseverentă, primele rezultate vor apărea la trei–șase săptămâni de la începerea exercițiilor.

Pentru bărbaţi, pot ajuta la rărirea episoadelor de ejaculare prematură, precum şi la reacţii mai intense. Prostata are şi ea de câştigat prin întărirea muşchiului pubococcigian. Aşa că vorba cântecului…

Text: Sabina NICOLAEV

 
 

Îți recomandăm