Iată de ce micul dejun este cea mai importantă masă a zilei

11 iunie 2017 Nutriție
 
 

Cu siguranță ai auzit de sute de ori că „micul dejun este cea mai importantă masă a zilei” și, probabil, te-ai întrebat dacă acest lucru este adevărat și de ce?

Iată care sunt beneficiile servirii micului dejun:

1. Te ajută să rămâi sănătoasă și în formă

A servi micul dejun dimineața devreme, nu doar că îți avertizează corpul că e timpul să te trezești, dar te ajută să eviți consumul de lucruri nesănătoase înainte de prânz și automat menținerea greutatii. În plus, studiile arată că persoanele care mănâncă dimineața previn riscul de diabet zaharat.

2. Îți îmbunătățește memoria

Acesta este un sfat pentru cei care studiază dimineața. S-a demonstrat că micul dejun ajută performanța școlară pentru că îmbunătățește memoria pe termen scurt.

3. Îți oferă energie pentru întreaga zi

Dacă îi asiguri organismului nutrienţii de care are nevoie, cu siguranţă îţi vei începe ziua cu mai multă energie. Bineînţeles că această cantitate de energie depinde doar de alimentele pe care i le furnizezi organismului, de aceea trebuie să optezi pentru alimente integrale, neprocesate sau conservate. Încearcă să alegi fructe, legume, verdeţuri, nuci, seminţe în stare crudă pe lângă alte ingrediente pe care le preferi la micul dejun.

4. Îți creează o stare de spirit bună

Persoanele care obişnuiesc să mănânce la micul dejun sunt mai binedispuse şi au mai mult chef de viaţă spre deosebire de cele care sar peste această masă. De asemenea, se pare că persoanele care nu obişnuiesc să mănânce la micul dejun sunt mult mai predispuse stărilor de irascibilitate.

5. Te ajută să arzi mai multe calorii

Persoanele care iau micul dejun zilnic tind să aibă obiceiuri alimentare mai sănătoase, să-şi îmbunătăţească performanţele cognitive şi să realizeze un mai bun control al greutăţii corporale, cu risc mai mic de apariţie a obezităţii.

O teorie sugerează că a mânca un mic dejun sănătos poate reduce foamea pe parcursul zilei și are puterea de a ajuta oamenii să facă alegeri mai bune asupra produselor alimentare pentru alte mese. Deși ar putea părea că salvezi caloriile sărind peste micul dejun, aceasta nu este o strategie eficientă. De obicei, foamea devine persistentă în jurul mesei de prânz și de-a lungul zilei, obligându-te să mănânci excesiv la acele mese.

Introdu proteinele la micul dejun

Adăugarea unei mici cantități de proteine la micul dejun poate fi acel impuls de care aveai nevoie pentru a te simți plin până la prânz.

„Proteinele împiedică apariția foamei deoarece sunt sățioase”, spune Purdue Wayne Campbell, cercetător la Universitatea Purdue.

Un mic dejun tradițional ce conține ouă, poate fi unul dintre cele mai bune moduri de a obține cantitatea necesară de proteine de dimineață. În timp ce ouăle nu sunt întotdeauna asociate cu pierderea în greutate, acestea conțin o cantitate importantă de proteine de cea mai înaltă calitate.

Idei de meniu

– O shaworma cu lipie din cereale integrale, umplută cu legume fierte sau crude şi un ou fiert tare.
– Fulgi de ovăz cu lapte, un ou fiert tare şi un măr.
– Două felii de pâine integrală, piept de pui la grătar sau fiert, un milk shake cu fructe pasate.
– Un iaurt cu bucăţi de fructe proaspete, biscuiţi integrali şi un mix de nuci, alune şi seminţe.
– Un bol de cereale integrale cu lapte, în care adaugi bucăţi de fructe proaspete şi nuci sau seminţe de floarea soarelui
– O brânză moale, amestecată cu scorţişoară şi miere, plus biscuiţi de ovăz şi un fruct.
– Biscuiţi integrali cu unt de arahide şi un fruct.
– Două felii de pâine integrală cu brânză de vaci şi un suc făcut din fructe pasate (nu stoarse!)
– O omletă cu brânză şi legume, două felii de pâine integrală.
– Budincă la cuptor cu paste integrale, ou şi brânză.
– Două ouă ochiuri cu doua felii de paine şi un pahar cu lapte.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări