Program de antrenament pentru celulită și sfaturi de nutriție

20 iunie 2016 Fii în formă!
 
 

Celulita nu ridică probleme grave de sănătate ci, mai degrabă, de estetică. Există numeroase tratamente care, aplicate la nivelul pielii, pot ameliora aspectul neplăcut, dar, de cele mai multe ori, problema reapare. Așadar, vorbim despre soluții temporare.

celulita
Pentru a scăpa definitiv de celulită trebuie să depui eforturi susținute și să-ți impui schimbări definitive în regimul alimentar și stilul de viață.

Și, pentru că cea mai eficientă cale de a scăpa de această problemă inestetică este sportul, îți recomandăm să urmezi un program de antrenament pentru celulită.

Ce este celulita și de ce apare?

Celulita, cunoscută în termeni populari sub numele de aspect de coajă de portocală, apare în urma unui proces disfuncțional de stocare a grăsimilor sub piele, cauzat de numeroși factori, printer care fumatul, obezitatea, stresul, sarcina, sedentarismul, hormonii (estrogenul și progesterolul), deshidratarea, alimentația nesănătoasă, moștenirea genetic.

Cele mai afectate zone sunt coapsele, fesele și abdomenul.

celulita

Program de antrenament pentru celulită

Nu poți scăpa în totalitate de celulită, dar o poți face mai puțin vizibilă. Deși este un proces de lungă durată, îmbinarea exercițiilor fizice cu o nutriție adecvată va da rezultate pe termen lung.

În ceea ce privește exercițiile fizice, Joe Dowdell recomandă un program de antrenament compus din exerciții cu greutăți și HIIT („antrenament de mare intensitate în intervale”, un tip de antrenament care combină perioade scurte de exerciții intense cu perioade scurte de pauză sau exerciții ușoare care te vor ajuta să scapi de celulită).

1. Fandare înapoi

• stai cu picioarele ușor depărtate și câte o greutate în fiecare mână;
• fandează în spate cu piciorul drept, ca în imagine;
• revino la poziția inițială și repetă de 12-15 ori pentru fiecare picior.

2. Îndreptări

• stai cu picioarele ușor depărtate și genunchii ușor flexați;
• cu o greutate în fiecare mână, apleacă-te ca în imagine;
• revino la poziția inițiala și execută 8-10 repetări.

3. Exercițiu pe stepper

• stai cu vârfurile picioarelor pe un stepper sau o scară;
• ridică-te pe vârfuri, apoi coboară călcâiele la nivelul stepperului;
• repetă mișcarea de 8-10 ori.

4. Mers lateral

• pune o bandă elastică la nivelul gambelor și execută pași în lateral cu piciorul drept, apoi cu piciorul stâng;
• repetă mișcarea de 12-15 ori în fiecare parte.

Continuă antrenamentul cu 12-16 minute de HIIT. Îl poți executa pe o bicicletă staționară:

• pedalează 3-5 minute la intensitate foarte redusă;
• continuă cu 15 secunde la intensitate moderată;
• 45 de secunde la intensitate moderată sau redusă.

Repetă intervalele de 6 ori.

Alimente care te scapă de celulită

Pentru a crește eficiența antrenamentului pentru celulită, este indicat să urmezi o dietă echilibrată și variată. Iată ce alimente te pot ajuta în acest sens:

1. Somon

Somonul este bogat în antioxidanți, care pot descompune celulele de grăsime din celulită. De asemenea, acizii grași Omega 3 scad apetitul, reduc inflamațiile și sprijină regenerarea celulelor pielii.

2. Semințe de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui sunt o sursă bogată în vitamina E, potasiu și zinc, precum si vitamina B6, care sprijină metabolizarea proteinelor. Vitamina B6 este un diuretic natural, care ajută la eliminarea apei și ameliorează stările de balonare, care fac celulita mai vizibilă.

3. Șofran

Șofranul împiedică formarea celulelor de grăsimi, având proprietăți puternice antiinflamatoare. Chiar și o cantitate foarte mică din acest condiment suprimă apetitul și îmbunătățește circulația dintre celule.

4. Ciocolată neagră

Vești bune! Dacă te lupți cu celulita nu trebuie să renunți la toate deliciile. Ciocolata neagră contine antioxidanți care reduc celulita și îmbunătățesc funcțiile celulelor.

5. Humus

Humusul are un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că este o sursă ideală de energie pentru organism. Datorită cantității mici de glucoză care se eliberează în sânge, scade nivelul de insulină produs de organism. Insulina este un hormon de depozitare a grăsimilor, iar humusul are un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că împiedică formarea de celule grase.

Îți recomandăm și un tratament anticelulitic home-made, un remediu-minune împotriva celulitei!

Sursa


 
 

Recomandări