Top 10 cele mai frecvente greşeli de alimentaţie

13 iulie 2017 Nutriție
 
 

Multe femei nu conștientizează că anumite obiceiuri alimentare le dăunează major atât siluetei, cât și sănătății.

Iată un top al celor mai mari greșeli pe care femeile le fac la capitolul alimentație:

1. Excesul de grăsimi saturate şi de colesterol: redu totalul de grăsimi şi folosește grăsimi vegetale în locul celor animale.

2. Excesul de carne: adoptă o alimentaţie preponderent vegetariană! Hrănește-te cu fructe şi legume din abundenţă, gătite într-o formă cât mai naturală şi apetisantă.

3. Excesul de zahăr rafinat: zahărul este supranumit “criminalul alb”, el provocând şi cariile dentare. Înlocuiește-l cu miere şi în loc de dulciuri mănâncă fructe.

4. Excesul de condimente şi sare: exclude din alimentaţie condimentele folosite în exces, ca piperul, sarea, boiaua iute, oţetul şi murăturile în oţet. Toate acestea irită mucoasa gastrică.

5. Lipsa de vitamine: folosește regulat o varietate cât mai mare de legume, fructe şi verdeţuri, în stare proaspătă. Conţin enzimele şi vitaminele atât de necesare corpului nostru.

6. Lipsa fibrelor alimentare: cea mai bună sursă de fibre alimentare se găseşte în tărâţele de grâu! Folosește cereale integrale (pâine integrală, fulgi de ovăz, grâu).

7. Mese neregulate: străduiește-te să ai ore fixe pentru masă. Funcţiile digestive sunt mai rapide dacă păstrezi în fiecare zi orele fixate.

8. Consumul de alimente între mesele principale: nu lua nici măcar o nucă între mese. Mâncatul între mese încetineşte golirea stomacului, favorizând fermentarea hranei aflate deja în stomac.

9. Neglijarea micului dejun: masa de dimineaţă trebuie să fie cea mai consistentă, iar cina să fie cu cel puţin 3 ore înainte de somn!

10. Stresul psihic: mâncând încet şi mestecând bine, hrana devine mai gustoasă şi digestia mai uşoară. Masa trebuie să fie plăcută, nu în grabă.

Text: Sabina NICOLAEV


 
 

Recomandări