Cum se tratează anxietatea? 5 pași care te ajută să scapi de stările neplăcute

Cum se tratează anxietatea? 5 pași care te ajută să scapi de stările neplăcute

Anxietatea se manifestă prin stări de neliniște care ajung să cuprindă tot corpul. Inima începe să bată cu putere, respirația devine fie sacadată, fie mult prea accelerată, mușchii se încordează, apare senzația de gol în stomac, dar și transpirația abundentă sau oboseala cronică. Este o problemă tot mai des întâlnită, iar specialiștii au încercat să determine cauzele care duc la apariția acesteia.

Hipnoterapeutul Eugen Popa este de părere că anxietatea este răspunsul pe care organismul îl oferă în momentele de stres, în fața unui pericol sau atunci când vine vorba despre o situație provocatoare cum ar fi un examen, o întâlnire importantă sau un interviu de muncă,

“Asemenea fricii, cu moderație, anxietatea nu este neapărat un lucru rău. Te poate ajuta să rămâi alert și concentrat, te impulsionează să treci la acțiune și poate fi un factor motivator în rezolvarea problemelor. Dar când anxietatea este constantă și/sau copleșitoare, când grijile și temerile interferează constant cu relațiile și cu viața ta de zi cu zi, probabil că ai trecut linia de la anxietatea normală pe teritoriul unei tulburări de anxietate. Deoarece o tulburare de anxietate este formată, în general,  dintr-un grup de afecțiuni conexe, mai degrabă decât dintr-o singură tulburare, simptomele pot varia de la o persoană la alta. Un individ poate suferi de atacuri de anxietate intense, care lovesc fără avertisment, în timp ce la altul intervine panica când este nevoit să petreacă timp în activități sociale. Altcineva se poate lupta cu o frică paralizantă de a conduce sau cu gânduri incontrolabile, intruzive. În același timp, sunt foarte mulți oameni care trăiesc  într-o stare constantă de tensiune și îngrijorare de orice și din orice”, a spus hipnoterapeutul Eugen Popa.

Anxietatea provoacă un disconfort puternic, motiv pentru care specialiștii recomandă 5 pași care pot contribui la detensionarea organismului și pot duce la dispariția stărilor neplăcute:


1. Tehnici de relaxare: activitățile simple pot ajuta la calmarea simptomelor mentale și fizice ale anxietății. Yoga, meditație, exerciții de respirație, sport, un somn lung.

2. Exerciții de înlocuire a gândurilor negative cu cele pozitive: Fă o listă cu gândurile negative care ar putea să apară în timpul momentelor de  anxietate și încă o listă lângă care să conțină gânduri pozitive, credibile pentru a le înlocui pe cele negative. Folosește-o de fiecare dată când te simți cuprins de anxietate sau îngrijorare în exces. În timp, aceste gânduri pozitive vor apărea singure pentru a liniști mintea.

3. Crearea unei imagini mentale a înfruntării cu succes și a cuceririi unei frici specifice poate ajuta, de asemenea, atunci când simptomele de anxietate au o cauză clară.

4. Comunică: vorbește despre anxietate cu persoane de încredere, care îți pot oferi sprijin. Nici neacceptarea, nici evitarea nu te vor ajuta în lupta cu monstrul interior. Este important să îți accepți și să îți asumi momentele de anxietate.

5. Exercițiu fizic: sportul te va ajuta să-ți îmbunătățești imaginea de sine și eliberează substanțe chimice în creier care declanșează sentimente pozitive.

Anxietatea poate lua diferite forme, lucru care i-a determinat pe specialiști să împartă această problemă de sănătate în mai multe categorii. Astfel, fobiile, tulburările de panică, tulburările obsesiv-compulsive, reacţiile acute la stres, tulburările de stres posttraumatic și anxietatea generalizată sunt cele 6 tipuri de anxietate care ne pot afecta viața.

“Deși o tulburare de anxietate poate fi debilitantă, împiedicându-te să trăiești viața pe care ți-o dorești, este important să știi că tulburările de anxietate sunt printre cele mai frecvente probleme de sănătate mintală și sunt foarte tratabile. Odată ce ai înțeles tulburarea de anxietate, există pași pe care îi poți face pentru a reduce simptomele și a recâștiga controlul asupra vieții tale. Spre exemplu, persoanele care au tulburarea de anxietate generalizată manifestă o grijă excesivă pentru mai multe evenimente şi activităţi într-un mod aproape neîntrerupt. Persoanele care suferă de anxietate generalizată tind să se aștepte tot timpul la dezastre, “pun răul în față”, nu se pot opri să se îngrijoreze în legătură cu serviciul, familia, relația, copilul etc. Adesea aceste griji sunt nerealiste sau disproporționate față de situația reală. Activitățile cotidiene devin o sursă permanentă de îngrijorare, cauzând o stare continuă de frică”, a adăugat hipnoterapeutul Eugen Popa. Sursa

Recomandări