10 alimente cu proprietăţi alcaline care îţi pot îmbunătăţi sănătatea

10 alimente cu proprietăţi alcaline care îţi pot îmbunătăţi sănătatea

Stilul de a mânca reprezintă energia care i-o oferim organismului, energie necesară pentru a face faţă treburilor cotidiene.

De ce este important nivelul pH-ului?

Nu foarte mulţi oameni sunt conştienţi, dar organismul uman funcţionează cel mai bine la un nivel de pH care este uşor pe partea alcalină. Nivelul pH-ului organismului poate varia de la 0, complet acid, la 14, complet alcalin. În mod ideal, pentru a funcţiona corect, nivelul pH-ului organismului ar trebui să stea între 7,35 și 7,45. Din păcate, majoritatea oamenilor consumă o dietă foarte prelucrată, care este bogată în zahăr, iar acest lucru determină ca pH-ul corpului să devină acid. Din fericire, pH-ul în corpul uman poate fi restaurat.

Principala „sursă“ de aciditate este alimentaţia

În momentul în care organismul depune efort datorită alimentaţiei acide, flora intestinală şi sistemul imunitar pot fi afectate, iar acest lucru poate duce la inflamaţii sistemice în organism. Dieta joacă un rol esenţial în menţinerea nivelului optim de pH. Organismul are nevoie de vitamine şi de substanţe nutritive esenţiale, iar pH-ul ne poate oferi indicii vitale despre funcţionarea internă a organismului nostru. Orice inflamaţie cronică va fi reflectată în creşterea constantă a nivelului homocisteinei în sânge. Un nivel ridicat de homocisteină în sânge măreşte riscul de fracturi asociate cu osteoporoza, creşte riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral, gândire neclară sau chiar boala Alzheimer.

Cum apare aciditatea în corp? 

Orice substanţă ce intră în corp, independent de pH-ul ei, este metabolizată şi va genera metaboliţi acizi sau alcalini. Principalele cauze de aciditate sunt: alcoolul şi consumul de droguri; excesul de antibiotice; îndulcitori artificiali; stresul cronic; scăderea nivelului nutrienţilor din alimente datorită agriculturii industriale; nivelul scăzut de fibre în dietă; lipsa sportului; excesul de proteine animale în dietă; excesul de hormoni proveniţi din alimente, din produsele cosmetice sau din materiale;  expunerea la substanţe chimice şi radiaţii provenite de la maşina de spălat, materiale de construcţie, calculatoare, telefoane mobile sau cuptor cu microunde; coloranţi alimentari şi conservanţi; sport în exces; pesticide şi erbicide; poluare; mâncat pe grabă şi alte obiceiurile alimentare nesănătoase; alimente prelucrate şi rafinate; lipsa oxigenului sau insuficienţă respiratorie. 

Echilibrarea pH-ului

Tema echilibrării pH-ului constituie un motiv real de îngrijorare, deoarece organismul devine incapabil să compenseze supraîncărcarea cu alimente şi factori acizi (care pot proveni dintr-o multitudine de factori, în special datorită dietelor moderne dezechilibrate şi din cauza stresului). Toţi cei care susţin dieta alcalină consideră că doar printr-o alimentaţie alcalină poţi regla pH-ul organismului şi poţi obţine o sănătate mai bună. Organismul nostru are propriile mecanisme de autoreglare şi corectare a balanţei pH-ului. Acest lucru depinde dacă este asigurată o dietă echilibrată cu nutrienţii potriviţi. Un lucru important de înţeles este faptul că supraîncărcarea cu alimente sau suplimente alcalinizante nu compensează cantitatea de substanţe acide sau acidifiante, astfel că este esenţial să menţinem un echilibru corect între cele două tipuri de alimente.

Îţi prezentăm 10 alimente cu proprietăţi alcaline care îţi pot îmbunătăţi sănătatea şi pot fi consumate atât de uşor în dieta noastră de zi cu zi. 

1. Spanacul. Este o legumă bogată în substanţe nutritive şi are multe proprietăţi sănătoase. Una dintre acestea este strâns legată de efectul său alcalin, lucru datorat în mare parte conţinutului său ridicat de clorofilă, care ajută în restabilirea nivelului de pH înapoi la idealul său.

2.  Lămâia. Este un exemplu tare interesant. Deşi ne gândim la aceasta ca fiind un aliment acid, în organism ea va avea un efect alcalinizant. Motivul? În momentul în care se descompune, ea va forma săruri minerale alcaline (citraţi şi ascorbaţi). Lămâia ajută la curăţarea şi detoxifierea organismului, folosind minerale esenţiale precum calciu şi fier. 

3. Varza Kale. Este un alt aliment verde puternic alcalin care ar trebui să fie inclus în dieta noastră obişnuită. Are capacitatea de a stabiliza pH-ul corpului, asigurând în acelaşi timp detoxifierea. Are şi proprietăţi antioxidante. Varza Kale conţine vitamina A, vitamina K, vitamina C, magneziu, calciu, cupru, potasiu, fier, proteine, fosfor şi angan.

4. Avocado. Conţine vitamine şi minerale esenţiale, care ajută la eliminarea toxinelor dăunătoare din organism şi ajută la restabilirea pH-ului la nivelul său optim. Avocado asigură beneficii atât pentru sistemul cardiovascular, cât şi pentru sistemul imunitar, sistemul circulator şi sistemul digestiv.

5. Sucul de grâu. Consumul de suc verde sporeşte capacitatea celulelor roşii de a transporta oxigenul la alte celule din corp. Un pahar mic de suc verde pe stomacul gol, zilnic, are o valoare nutritivă echivalentă cu a unei cantităţi de 1,5 kg de legume. Este foarte bogat în complexul de vitamine B, conţine în special B17 (laetrilă), despre care se crede că distruge celulele canceroase fără să le distrugă pe cele sănătoase. Este una din cele mai bogate surse de vitamina A şi C din lume.

6. Ţelina. Este un aliment sănătos ale cărui beneficii nu sunt îndeajuns apreciate. Ţelina ar trebui să fie inclusă în mod normal în meniul oricărei persoane. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că ţelina este un bun diuretic, deoarece ajută organismul să elimine orice lichid în exces. Ţelina poate neutraliza acidul din organism şi poate aduce nivelul pH-ului la un nivel uşor alcalin.

7. Broccoli. Atunci când vorbim despre o dietă echilibrată sau când dorim să menţinem un nivel al pH-ului cât mai alcalin, broccoli-ul este unul dintre alimentele care nu trebuie să lipsească. Broccoli conţine substanţe fitochimice care alcalinizează organismul, reduc dominarea estrogenului şi măresc metabolismul estrogenului. Broccoli conţine antioxidanţi şi are proprietăţi antiinflamatorii.

8. Castravetele. Este un aliment care are un conţinut ridicat de apă şi ajută la eliminarea toxinelor dăunătoare din organism. Castravetele ajută şi la reducerea inflamaţiilor din organism.

9. Ardeiul gras. Un aliment subevaluat. Ardeiul nu doar că poate ajuta la neutralizarea acidului în organism, ci şi are proprietăţi ce determină creşterea nivelului de pH către unul alcalin. Alte beneficii? Reducerea anxietăţii, scăderea tensiunii arteriale, reducerea inflamaţiei şi combaterea cancerului.

10. Usturoiul. Usturoiul ajută la menţinerea sănătăţii generale ale organismului. Acesta conţine vitamina B1, vitamina B6, vitamina C, calciu, cupru, seleniu şi mangan. Acţionează ca o hrană antibacteriană, o hrană antivirală, o hrană antioxidantă şi antifungică. Sursa

Recomandări