13 metode prin care te poți încărca cu energie și stare de bine

13 metode prin care te poți încărca cu energie și stare de bine

Proastă dispoziţie, senzaţie de sfârşeală, lipsă de chef, tendinţa de a te izola de ceilalţi, toate sunt urmările deficitului de energie și forţă vitală. Pentru a-ţi schimba starea de spirit şi a fi din nou în formă, trebuie să ştii cum să-ţi încarci bateriile.

1. Ia vitamine. Medicul de familie îți poate recomanda anumite vitamine sau chiar un complex. De obicei, aceste suplimente se iau timp de o lună, suficient pentru ca organismul, slăbit şi devitalizat, să-şi revină.

2. Mănâncă fructe şi legume proaspete cât mai des. Dacă poţi, alcătuieşte-ţi mesele într-o proporţie cât mai mare din vegetale şi cât mai mică din carne, ca să-ţi cureţi organismul de toxine. În câteva zile, te vei simţi mai uşoară şi vei avea mai multă energie şi chef de viaţă.

3. Bea ceaiuri care reglează tranzitul intestinal şi ajută la detoxifiere. Ca şi fructele şi legumele proaspete, aceste ceaiuri te vor ajuta să-ţi recapeţi tonusul şi, în acelaşi timp, să scapi de câteva kilograme.

4. Fă sport! Dacă nu ai bani să mergi la sală ori timp să alergi în parc, fă acasă câteva exerciţii, zilnic. Mişcarea te ajută la siluetă şi îţi îmbunătăţeşte mobilitatea şi tonusul muscular.

5. Plimbă-te măcar 10 minute în fiecare zi. În timpul săptămânii, mergi pe jos o staţie-două de autobuz în drum spre birou sau când pleci de la birou spre casă, iar în weekend, ieşi într-un parc cu multă verdeaţă, unde te poţi bucura de aer curat. Mersul pe jos, în pas de voie, are o influenţă benefică asupra corpului. În timpul plimbărilor, organismul se eliberează de energia negativă cumulată, încărcându-se cu alta benefică.

6. Zâmbeşte şi râzi. Emoţiile pozitive ce însoţesc zâmbetele şi râsul au şi ele darul de a îmbunătăţi circulaţia venoasă şi de a alimenta corpul cu oxigen, ceea ce creşte potenţialul energetic al organismului.

7. Nu-ţi pierde entuziasmul. Înconjoară-te de persoane ce gândesc pozitiv, întrucât compania lor te poate să te motiveze şi să te încarce cu energia atât de necesară organismului.

8. Acordă atenţie spaţiului în care lucrezi. Ai grijă ca încăperea în care îţi desfăşori activitatea să fie întotdeauna bine aerisită şi luminată și ţine în permanenţă ordine pe birou. Stai cât mai mult timp cu fereastra deschisă, nicidecum cu storurile trase. Doar aşa corpul şi creierul vor primi suficient oxigen, condiţie a bunei dispoziţii și a unui tonus mulţumitor.

9. Planifică-ţi timpul. Acţionând după un plan bine stabilit, la sfârşitul zilei nu-ţi vor da târcoale îndoiala şi nemulţumirea, mari consumatoare de energie.

10. Culcă-te devreme şi dormi cel puţin opt ore pe noapte. Iar ca să ai un somn odihnitor, aeriseşte bine camera înainte de culcare şi din nou dimineaţa, ca să-ţi oxigenezi bine creierul. Cel mai indicat ar fi să te culci la 10 seara şi să te trezești la 6 dimineaţa, nu mai târziu. S-ar părea că e perioada propice unui somn odihnitor pentru a putea fi în formă maximă în ziua următoare. E bine să respecţi orele de odihnă, întrucât refacerea energetică la nivel fiziologic se realizează în special în timpul somnului. Este foarte important să dormi între orele 10 şi 12 noaptea, când organismul se reface sub influenţa unor hormoni secretaţi doar în acest interval.

11. Relaxează-te. Dacă eşti la birou, ia o pauză de cinci minute şi ieşi la aer. în timpul liber, programează- te la un masaj. Te vei simţi excelent!

12. Meditează sau roagă-te! Sunt modalităţi excelente de deschidere a canalelor energetice prin care circulă energia subtilă, de unde senzaţia de relaxare profundă dobândită prin curăţarea şi echilibrarea câmpurilor energetice ce au loc pe durata unor asemenea practici.

13. Ia-ţi o zi liberă în timpul săptămânii, pe care să ţi-o dedici în exclusivitate. Fă numai ce ştii că te bine- dispune: citeşte, ascultă muzică, plimbă-te, mergi la cumpărături, seara ieşi cu prietenii… Vei vedea că acest mic răsfăţ te va umple de energie şi, a doua zi, o vei lua de la capăt cu forţe proaspete. 

Recomandări