5 moduri de a învinge insomnia

5 moduri de a învinge insomnia

Sfaturi simple care exclud număratul oilor.

Insomnia este una dintre cele mai frecvente tulburări de somn și se întâmplă din diferite motive, cum ar fi stresul, boala, disconfortul sau depresia.

Dacă ați obosit de numărat oi fără succes, iată 5 trucuri pentru a combate insomnia:

1. Schimbă poziția

Dacă te chinui de ore bune să adormi și nu reușești, încearcă să îți schimbi poziția. Pune capul acolo unde, de obicei, dormi cu picioarele. Această schimbare de unghi vă poate ajuta să adormiți.

2. Schimbă locul

Dacă sfatul de mai sus nu va funcționa, poate ai mai multe șanse schimbând patul. Du-te la culcare în altă cameră din casă sau culcă-te la podea. Găsește un loc confortabil pe care să-l utilizezi.

3. Aprinde lumina

Uneori insomnia este provocată de fricile pe care le avem și pe care nu suntem în stare să le exprimăm. Nu neapărat teama de întuneric, frica poate fi de orice gen, însă lumina aprinsă ne va oferi acea securitate similară cu cea când ne trezim dintr-un coșmar.

4. Numără regresiv

Dacă număratul oilor nu funcționează, poți încerca și altcev acare necesită concentrarea atenției. Numără foștii iubiți, felurile de mâncare pe care dorești să le mănânci, orașe pe care le-ai vizitat etc. Ideea este să îți concentrezi atenția pe numărat, pentru a obosi creierul. O altă opțiune este de a număra regresiv. Începe cu 300 și scade 7 la fiecare numărare.

5. Rememorează momentele frumoase

De obicei, când nu avem somn obișnuim să ne gândim, în tăcere, la diverse lucruri. Dacă este și cazul tău, atunci focusează-ți gândurile pe momentele frumoase din viața ta.

Precizăm că 13 martie este Ziua Mondială a Somnului. Anul acesta, experţii atrag atenţia că un somn zgomotos ameninţă sănătatea. Sforăitul este un semn de tulburări respiratorii grave, care pot ascunde afecţiuni cardio-vasculare şi metabolice. Persoanele care suferă de apnee în somn nu se odihnesc peste noapte şi sunt predispuse oboselii cronice. La rândul lor, insomniile perturbă activităţile din timpul zilei şi au implicaţii grave asupra sănătăţii.

Să aveți o noapte dulce!

Text: Sabina NICOLAEV

Recomandări