5 motive inteligente să mănânci ouă

5 motive inteligente să mănânci ouă

Ouăle sunt minunate. Ele sunt un exemplu de imagine perfectă a ceea ce natura este capabilă să facă, ajutându-ne să fim frumoși în interior, cum ar fi inima noastră, cât și în afara lui, cum ar fi părul nostru.

O lungă perioadă de timp ouăle au avut o reputație proastă din cauza temerilor referitoare la colesterol, dar dovezile din British Medical Journal au arătat că un consum moderat de ouă nu are niciun efect asupra bolilor de inimă sau asupra accidentului vascular cerebral.

Iată cinci motive pentru care ouăle merg bine în alimentația noastră:

Ouăle ne pot ajuta să facem copii sănătoși

Acestea sunt o necesitate pentru femeile gravide. De ce? Pentru că ouăle sunt pline de colină, o vitamină B cu rol esențial în dezvoltarea creierului la copii. Suplimentarea cu colină a fost de asemenea legată de un risc mai mic de tulburări mentale la copii, precum și de reducerea riscului de sindrom Down și demență.

Ouăle pot ajuta la reducerea poftei de mâncare seara

A mânca un mic dejun cu multe proteine asigură reducerea poftei de mâncare din cursul zilei, potrivit unui studiu din 2013. Proteinele de înaltă calitate din ouă au ajutat la obținerea unei sațietăți mai mari, care a ținut toată ziua. Deci, dacă încerci să pierzi câteva kilograme și ți-e poftă de cipsuri și dulciuri după ora 19, oul poate fi alimentul pe care să-l mănânci, mai devreme, în timpul zilei.

Ouăle pot îmbunătăți reflexele tale

Un studiu din 2014 a constatat că tirozina, un aminoacid prezent în ou, ajută persoanele să dea răspunsuri mai rapide mai mult decât un placebo. Cercetătorii au remarcat că tirozina poate aduce beneficii, de fapt, în situații cum ar fi condusul unei mașini, când o decizie instant poate însemna diferența dintre un accident și o zi normală de condus.

Ouăle pot reduce riscul de cancer

Antioxidanții din ouă te ajută să reduci riscul de cancer și boli de inimă, doi dintre cei mai cunoscuți ucigași moderni, potrivit unui studiu din 2010. Chiar dacă prin gătire scade nivelul de antioxidanți la jumătate, încă mai rămân într-o cantitate similară cu cea care se găsește în mere, potrivit cercetătorilor.

Ouăle pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale

Proteinele din ouă ar putea ajuta la reducerea tensiunii arteriale, acționând în organism în același mod ca și un inhibitor al enzimei ACE (enzima de conversie a angiotensinei), un tip de medicament pentru hipertensiune arterială, potrivit unui studiu din 2009. Cu un risc redus de hipertensiune arterială, vine și o reducere de risc pentru bolile de inimă, ca și alte beneficii suplimentare.

Ține minte ca nu trebuie să limitezi consumul de ouă la micul dejun. Ca să-ți ușurezi munca, poți să fierbi odată mai multe ouă. Dacă nu mănânci dimineața, le poți folosi pentru diverse gustări, aperitive, salate etc din timpul zilei.

Dar, asigură-te că nu crești aportul zilnic total de proteine animale. Un studiu din martie 2014 a arătat că proteinele animale cresc mortalitatea la adulții cu vârsta de peste 65 de ani. Asta nu înseamnă că nu trebuie să ai oua ca sursa de proteine animale, ci doar ca alimentația ta trebuie să  fie variată, incluzând și legume, și respectiv alte surse de proteine, de origine vegetală.

Text: Sabina NICOLAEV

Recomandări