5 sfaturi de meditație pentru începători!

5 sfaturi de meditație pentru începători!

Faci meditație de puțin timp, dar simți că bați pasul pe loc? E normal să fie așa. Mintea și corpul au nevoie de o perioadă de acomodare cu starea pe care o impune meditația. Dar asta nu înseamnă că nu-ți poți îmbunătăți exercițiul! Te ajutăm cu câteva sfaturi de meditație pentru începători!

Poziția optimă

Adoptă o poziție simetrică, stai cu spatele drept și cu privirea ușor orientată în sus. Dacă îți e greu să stai în poziția lotus, poți să schimbi poziția: stai întinsă direct pe podea, în picioare sau așezată pe un scaun cu spătar. Cheia succesului este confortul. Indiferent de postura pe care o alegi, important este să ai coloana dreaptă. Umerii trebuie să fie cât mai relaxați și ușor lăsați, iar palmele, susținute.

Relaxează-ți corpul

După o zi de muncă, cel mai probabil, ești încordată, iar acest lucru dăunează meditației. Ce trebuie să faci: închide ochii și scanează-ți corpul, relaxând fiecare zonă a corpului în parte. Începe cu degetele de la picioare, glezne și urcă, în sus, până ajungi la cap. Zăbovește mai mult asupra umerilor, gâtului, ochilor, feței – sunt zonele unde se acumulează cea mai mare tensiune.

Folosește o mantră

Mantra se referă la un sunet, un cuvânt sau o frază care poate fi repetată pe parcursul meditației pentru a te ajuta să te focusezi mai ușor. Cea mai simplă mantră pentru începători: rostește încet, ca pentru tine, pe fiecare inspirare/expirare, inspir, respectiv expir. Să nu uităm nici ca scopul rostirii unei mantre este de a-ți ghida mintea spre o atitudine pozitivă. Alege ceva pozitiv.

Fii prezentă

Cât stai în poziția de meditație, încearcă să fii foarte conștientă de ceea ce se întâmplă în jurul tău: ce sunete auzi, cum îți simți corpul, ești tensionată? Cel mai important este să conștientizezi toate aceste lucruri fără să le judeci. Conștientizarea este o unealtă prin care poți învăța să te reorientezi către propria persoană. Ideea este să recâștigi controlul asupra vieții tale și să știi cum să-ți asculți corpul și mintea.

Meditație pentru începători: cât de des?

Dacă vrei să faci progrese rapid, unul dintre pași este să meditezi zilnic. Nu trebuie să-ți rezervi câte o oră de meditație; doar 5 minute sunt suficiente ca să vezi beneficiile. Iar aceste 5 minute zilnice te vor ajuta mai mult decât dacă meditezi doua ore într-o zi, dar o singură dată pe săptămână! Sursa 

Deschide galeria Foto Deschide galeria Foto

Recomandări