6 motive ca să adaugi ulei de cocos în cafeaua de dimineață

6 motive ca să adaugi ulei de cocos în cafeaua de dimineață

Știm cât de bună e cafeaua de dimineață și că probabil o preferi simplă, fără să adaugi ceva în ea. Însă uleiul de cocos ar putea să o îmbunătățească și chiar să fie benefic pentru sănătate.

Spre deosebire de frișcă sau zahăr, care o fac nesănătoasă, uleiul de cocos oferă nutrienți cafelei. Cei de la Care2 au 6 motive pentru care ar trebui să îl folosești și tu în cafeaua de dimineață:

Poate stimula metabolismul

Cele mai multe diete includ uleiul de cocos. Acesta conține trigliceride cu lanț mediu, care stimulează metabolismul. Rezultatele unui studiu au arătat că, luând una sau două linguri de trigliceride cu lanț mediu pe zi, îți poti crește nivelul de energie cu până la 5 procente. Acestea reprezintă aproximativ 120 calorii pe zi. De asemenea, studiul arată că uleiul de cocos poate ajuta la pierderea în greutate. Femeile care au participat la acest studiu și au consumat 30 ml de ulei de cocos pe zi au pierdut mai mult în greutate decât cele care au consumat ulei din soia.

Poate reduce pofta de mancare

Dacă vrei să mănânci mai puțin, poți încerca să adaugi ulei de cocos în cafea. Acesta reduce din pofte.

Poate să crească nivelul de energie

Mulți dintre noi bem cafea ca să avem energie. Dacă adaugi ulei de cocos în ea, s-ar putea să ai chiar mai multă. Corpul nostru absoarbe trigliceridele cu lanț mediu foarte repede, ceea ce înseamnă că ai mai multă energie aproape imediat. Poți să folosești uleiul de cocos în băutură înainte de a merge la sală, pentru un antrenament mai productiv.

Poate să întărească sistemul imunitar

Cafeaua nu conține nutrienți, ci este doar o sursă bună de antioxidanți. Însă uleiul de cocos conține acid lauric, care are proprietăți anti-microbiene puternice. Acidul lauric poate ajuta la tratarea infecțiilor virale, febrei și a gripei.

Poate preveni declinul cognitiv

Atât cafeaua, cât și uleiul de cocos conțin antioxidanți care îți pot îmbunătăți sănătatea mintală. Studiul a arătat că funcția cognitivă în cazul pacienților care au Alzheimer poate fi îmbunătățită prin consumul de trigliceride cu lanț mediu. Și dacă te lupti cu depresia s-ar putea să te ajute. În general, este important să avem un aport suficient de grăsimi ca să putem scăpa de depresie. Găsești grăsimi sănătoase în uleiul de măsline, nuci, semințe sau avocado.

Ar putea ajuta la prevenirea diabetului

Știați că băutorii de cafea au un risc mai scăzut de diabet de tip 2? Trigliceridele cu lanț mediu ajută la reducerea nivelului glucozei din sânge.

Cum poți folosi uleiul de cocos?

Dacă te hotărărăști să îl folosești în cafea, fă-o moderat. Începe cu o linguriță. Pune întâi uleiul într-o ceașcă goală, apoi toarnă cafeaua și amestecă. După o perioadă, poți adăuga 2 lingurițe.

Sursa

Recomandări