Află cum îţi poţi întări sistemul imunitar la început de primăvară!

Află cum îţi poţi întări sistemul imunitar la început de primăvară!

Odată cu venirea primăverii este bine să ne preocupăm de menţinerea sănătăţii prin întărirea sistemului nostru imunitar. 

Câţiva paşi simpli, dar esenţiali, ne vor ajuta în acest sezon să ţinem la distanţă răceala şi infecţiile şi să ne putem bucura de farmecul aparte al primăverii.

Consumăi fructe şi legume! 

Acestea sunt cele mai bogate surse naturale de vitamine şi minerale esenţiale pentru organismul uman, aşa că, ori de câte ori ai ocazia, nu refuza o porţie de fructe şi legume proaspete. Alege-le pe cele cu un conţinut ridicat de vitamina C, licopena, antioxidanţi şi vitamine B. Așezonează-le cu condimente din belşug, dintre acestea, usturoiul, şofranul, ghimbirul şi oregano, fiind cele mai indicate.

Răsfaţă-te cu iaurt! 

Unele studii arată că persoanele care consumă cu regularitate iaurt (o porţie pe zi) sunt mai ferite de răceală şi gripă, comparativ cu cele care nu mănâncă iaurt la fel de des. Efectul protector este dat de probioticele din iaurt (precum bifidus sau acidophilus). 

Ia suplimente de echinaceea!

Echinaceea este o plantă care face minuni pentru sistemul imunitar! Aceasta sporeşte numărul celulelor imune din organism, crescându-le abilitatea de a distruge bacteriile şi virusurile dăunătoare. Solicită medicului de familie să îți recomande cele mai potrivite suplimente şi ceaiuri pe bază de echinaceea, precum şi perioada optimă de administrare.

Bea apă! 

Apa previne infecţiile respiratorii, păstrând mucoasele hidratate şi sănătoase. În plus, ajută sistemul limfatic, responsabil cu eliminarea toxinelor din organism.

Odihnește-te suficient

Specialiștii spun că odihna este foarte importantă pentru întărirea sistemului imunitar. Se pare că în timpul somnului, organismul secretă o serie de hormoni care luptă eficient împotriva diferitelor afecțiuni. Astfel, persoanele care dorm în medie 7-8 ore pe noapte au mai puțin șanse să se îmbolnăvească, spre deosebire de cele care au probleme cu somnul.

Spală-te pe mâini cât mai des!

Igiena este și ea foarte importantă pentru protejarea organismului. Suntem înconjurați tot timpul de microbi, iar riscul de îmbolnăvire crește atunci când atingem diferite suprafețe.

Astfel, spălatul pe mâini este esențial pentru a ține răceala la distanță, iar acest obicei ar trebui repetat de mai multe ori pe parcursul zilei.

Nu uita de sport!

Sportul poate întări sistemul imunitar, alungând stresul. Exercițiile fizice moderate ajută organismul să funcționeze mult mai bine, însă trebuie evitate antrenamentele foarte grele pentru a preveni epuizarea fizică.

Socializează!

Studiile spun că persoanele care au tendința de a se izola au șanse mult mai mari să se îmbolnăvească. Întâlnirile cu prietenii, socializarea și comunicarea pot întări sistemul imunitar.

Recomandări