Antrenamentele cardiovasculare se fac pe stomacul gol. AFLĂ de ce

Antrenamentele cardiovasculare se fac pe stomacul gol. AFLĂ de ce

Metoda garantată de a arde grasimile imposibile.

cardio

La fiecare început de an, ne facem diferite promisiuni: pe unele ne străduim să le îndeplinim, în timp ce de altele uitam cu desăvârșire. Printre așa-zisele „rezoluții” se numără și mișcarea sau ambiția de a merge la sală, sau de a începe o dietă. Dar dacă sunteți pregătiți să vă apucați de sport, trebuie să cunoașteți un mic secret: ora la care vă antrenați este extrem de importantă.

Cardio pe stomacul gol – o metodă excelentă de a a arde grăsimi

Majoritatea centrelor de fitness sunt deschise încă de la ora 6 dimineața, tocmai pentru a le oferi posibilitatea și celor mai ocupați dintre noi de a face mișcare. Și nu orice tip de mișcare, ci una eficientă. Dacă scopul este acela de a reduce din stratul adipos, acumulat fie pe șolduri, coapse, burtă, fesieri sau brațe, atunci faceți sport chiar de la prima oră a dimineții. Pentru ca aceste antrenamente să fie cât mai eficiente și să nu reprezinte un stres, trebuie să țineți cont de câteva aspecte importante.

• În primul rând, este crucial să fiți disciplinați în privința orei de culcare din seara anterioară. La ora 21 corpul începe să secrete melatonină și trece ușor-ușor la starea de somn. La ora 2 noaptea avem cel mai adânc somn. Cina ar trebui luată cu cel puțin două-trei ore înainte de culcare, pentru a da timp alimentelor să se digere.

• Înainte de culcare consumați un pahar de apă plată. Dacă aceste lucruri sunt respectate, antrenamentul cardiovascular va fi unul eficient și plăcut în același timp.

Ideea de bază din spatele antrenamentelor cardiovasculare pe stomacul gol, făcute dimineața, este că organismul își folosește atunci propriile rezerve de grăsime în loc să își ia energia din alimentele pe care le-ați consumat în prealabil la micul dejun. Nivelurile scăzute de zaharuri din sânge și de glucoza din ficat forțează corpul să învețe să utilizeze mai rapid energia din grăsimi.

Un alt aspect important constă în faptul că dimineața nivelurile testosteronului și al alertei mentale ating maximul zilei. Tot acum, memoria funcționează cel mai bine, iar temperatura corpului este încă scăzută.

dieta legume

La cât timp după antrenament putem mânca?

Aceste antrenamente cardiovasculare pe stomacul gol ne vor disciplina. Imediat după ce am încheiat mișcarea ne vom simți veseli și energici pentru că am muncit cu spor. Vei putea lua micul dejun la scurt interval după antrenament. Mai ales după o sesiune intensă de sport, mușchii tăi au nevoie să-și reîncarce rezervele cu glicogen (energie musculară).

Această energie se obține cel mai bine prin ingerarea de carbohidrați, imediat după antrenament. Așadar, consumă pe parcursul zilei: fructe și legume proaspete, în special cele de sezon, proteine de bună calitate precum ouăle, carnea de pește, pui, curcan sau vită, oleaginoase, fibre, dar și carbohidrați de bună calitate, precum orezul brun sau basmati, cartofii dulci, pastele integrale etc. Foarte important este consumul cât mai redus de zahăr sau alte forme ale acestuia: dextroză, sucroză, sirop de porumb etc.

Motivul principal pentru care lumea se abate de la un stil de alimentație sănătos este ca mâncărurile bune pe care știu că ar trebui să le mănânce nu sunt disponibile imediat, iar pe când se trezesc flămânzi, se duc spre frigider și mănâncă primul produs pe care îl găsesc. Poate că uneori poftești la o ciocolată, pizza sau înghețată, dar după ce mănânci masa care te ajută să te menții în formă ori să slăbești, aceste capricii dispar. Trebuie să ai mesele planificate și pregătite pe toată ziua. Să știi dinainte ce și când vei mânca, să urmezi un plan alimentar bine definit. Acest lucru presupune să prepari din timp mâncarea, să o ambalezi în caserole și să o iei după tine când este nevoie.

Crezi că nu vei reuși? Tocmai acest tip de antrenamente va reuși să te disciplineze.

Text: Daniela MATEIU, instructor fitness

Recomandări