Aşa îţi dai seama că eşti stresat

Aşa îţi dai seama că eşti stresat

La nivel mondial, peste 2,6 miliarde de persoane suferă din cauza stresului, se arăta într-un raport realizat de specialiştii din cadrul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Recent, un grup de cercetători britanici a descoperit că majoritatea stresaţilor nu realizează că sunt la pământ cu nervii şi că nivelul de stres pe care îl resimt a depăşit de mult limita suportabilităţii.

Conform sondajului realizat de experţii de la Universitatea din Londra, doar unul din zece oameni recunoaşte că e stresat.

Stresul face parte din viaţa noastră cotidiană şi odată cronicizat poate fi extrem de periculos. Un bun exemplu este secreţia excesivă a hormonului cortizol (care produce stresul), dar care ar trebui secretat doar pentru a ne proteja de pericol. Iată cele şapte indicii clare că a venit timpul să ne relaxăm, să nu mai luăm lucrurile în serios şi să ne reglăm stilul haotic de viaţă.

Pielea: stresul produce afecţiuni ale pielii. Cortizolul este responsabil de eliberarea substanţelor inflamatorii din piele şi produce psoriazis, eczemă atopică, alopecie, acnee şi rozacee. Leac: un bun program de somn reduce cortizolul. Mai puţin zahăr scade nivelul inflamaţiilor. Folosiţi soluţii hidratante recomandate de dermatolog.

Imunitate: cortizolul afectează celulele imunitare, reducându-le puterea de a lupta cu virusurile şi germenii. Stresul poate duce la apariţia bolilor autoimune, când anticorpii atacă celulele bune. Leac: un stil de viaţă sănătos creşte imunitatea. Nu fumaţi, nu consumaţi alcool şi mâncaţi în fiecare zi fructe, legume şi cereale integrale. Faceţi analize regulate.

Digestie: creierul şi sistemul digestiv sunt conectaţi prin nervul vag, iar stresul afectează direct digestia. Pe fond de stres poate apărea ulcerul, e afectată flora digestivă şi apare hiperaciditatea. Leac: consumaţi produse naturale cu bacterii bune pentru digestie. Consultaţi medicul de familie la prima apariţie a crampelor.

Anxietate şi depresie: stresul e responsabil cu declanşarea atacurilor de panică şi cu o stare generalizată de depresie. Stresul afectează memoria şi puterea de concentrare, producând dezechilibre comportamentale. Leac: exerciţiile fizice sunt recomandate. În timp ce faceţi sport sunt produse endorfine, chimicale care acţionează în creier sub formă de calmante.

Intoleranţă: stresul produce intoleranţă la mâncare, fenomen ce constă în intrarea în sânge a proteinelor mari. Asta afectează sistemul imunitar şi produce un atac al organismului la anumite mâncăruri. Leac: îmbunătăţiţi-vă dieta, mâncaţi multe fructe şi legume. Puneţi accent pe somn şi exerciţii fizice.

Insomnia: în timpul zilei vă simţiţi storşi de energie, însă noaptea nu aveţi somn. Stresul e de vină şi se produce un circuit bolnăvicios. În plus, din cauza stresului nu mai faceţi faţă situaţiilor presante. Leac: programaţi-vă să adormiţi la oră exactă. Mutaţi televizorul din dormitor, ascundeţi telefonul şi treziţi-vă la oră fixă.

Libidou: stresul produs de hormonul cortizol blochează secreţia de hormoni sexuali (estrogen, progesteron şi testosteron). Cu cât sunteţi mai stresaţi cu atât aveţi mai puţină poftă de sex şi sunteţi mai puţin fertil. Leac: alimentaţi-vă sănătos, faceţi exerciţii fizice regulat şi dormiţi suficient. Sursa

 

Recomandări