Ce beneficii au cireșele pentru sănătate!

Ce beneficii au cireșele pentru sănătate!

În clasamentul celor mai atrăgătoare fructe cireşele sunt cu siguranţă în top. Potrivit oamenilor de ştiinţă, cireşele au numeroase efecte benefice asupra sănătăţii, fiind bogate în vitamine, minerale și antioxidanți. În plus, cireșele au un efect de tonifiere și revitalizare a organismului, ajutând la curățarea organismului prin eliminarea toxinelor.

Iată 7 beneficii extraordinare ale cireşelor:

Cireşele ajută la îmbunătățirea somnului

Dacă savurezi o ceaşcă de muşeţel şi simţi că nu este suficient pentru a-ţi induce somnul odihnitor, încearcă cu suc de cireşe înainte de culcare. Cireşele conţin melatonină,un hormon care te ajută să te simţi somnolentă. Două linguri de suc ​​de cirese pot fi la fel de eficiente ca un supliment de melatonină. Deci,toarnă-ţi puţin suc ​​de cireşe în pahar,înainte de culcare,pentru un somn liniştit.

Cireşele reglează tensiunea arterială

Cireşele sunt o sursă excelentă de potasiu, care ajută la scăderea tensiunii arteriale şi te scăpă de excesul de sodiu din corp. Consumul de cireşe te ajută la menţinerea potasiului şi sodiului în echilibru,şi poate preveni hipertensiunea. O cană de cireşe are aceeaşi cantitate de potasiu ca o banană, astfel este un bun înlocuitor de potasiu, atunci când starea ta de spirit nu este tocmai bună.

Cireşele ajută silueta

Consumul de cireşe te poate ajuta să pierzi în greutate. O ceaşcă de cireşe are mai puţin de 100 de calorii şi multe fibre, care vor menţine senzaţia de saţietate mai mult timp. De asemenea, cireșele contin multe vitamine din complexul B care sunt esenţiale pentru metabolismul tău, care transformă nutrienţii în energie. Ce ar putea fi mai bun decât consumul de cireşe, pentru a te ajuta să rămâi suplă? 

Cum se ține dieta cu cireșe de o lună

Cireşele ameliorează durerea de artrită

Dacă suferi de artrită şi gută, vei fi uşurată să afli că adăugarea cireşelor la dieta ta zilnică, pot reduce foarte mult durerea intensă, asociată acestor afecţiuni. Excesul de acid uric în sânge este vinovatul din spatele durerii chinuitoare care provoacă umflarea şi sensibilitatea picioarelor. Un studiu recent a confirmat faptul că acidul uric poate fi redus cu 15% mai mult dacă adaugi mesei tale zilnice două ceşti de cireşe.

Cireşele sunt un antiinflamator natural

Potrivit specialiştilor, antocianinele reduc inflamarea aproximativ la fel de bine precum medicamentele prescrise de doctor, cu menţiunea că cele din cireşe nu prezintă şi efecte adverse. Aşadar, adaugă puţin zinc dietei ta prin alegerea cireşelor.

Cireşele luptă împotriva cancerului

Antioxidanţii puternici ajută la lupta împotriva radicalilor liberi din organism. Cireșele sunt bogate în betacaroten, vitamina C, antociani și quercetină, toate împreună acționând sinergic în lupta împotriva cancerului. În plus, studiile preliminare sugerează că antocianina și cianidina pot preveni apariția mutațiilor genetice care pot duce la apariția cancerului, dar împiedică și proliferarea celulelor canceroase. Cu cât cireșele sunt mai închise la culoare cu atât ele sunt mai bogate în antociani, cele mai indicate fiind cireșele negre sau ciresele amare. De asemenea, cireșele conțin o cantitate de betacaroten de 19 ori mai mare decât afinele sau căpșunile.

Cireșele sunt “hrană pentru creier”

Cireșele mențin sănătatea creierului și previn pierderea memoriei. Antocianii din cireșe protejează celulele creierului împotriva stresului oxidativ și ajută la prevenirea formării plăcilor aterosclerotice și apariției bolilor neurodegenerative cum ar fi demența.

AFLĂ cum poți prepara cuburi de gheață cu cireșe, pentru băuturi speciale

Recomandări