Cum să îți convingi copilul să mănânce legume și fructe

Cum să îți convingi copilul să mănânce legume și fructe

Majoritatea femeilor știu că în perioada sarcinii trebuie să acorde o atenție sporită alimentației lor, pentru că numai așa vor reuși să se mențină în formă și să dea naștere unui copil sănătos. Dar te-ai gândit vreodată că alimentele pe care le înghiți în timpul sarcinii îți pot influența bebelușul în mod direct?

Cu toate acestea, odată născut, cum faci să îți convingi copilul să mănânce fructe și legume, în cazul în care le refuză?

Se pare că cea mai aventuroasă perioadă, din punct de vedere culinar, la copii, este între 6 și 13 luni. În acest interval ei își pot educa gusturile și se pot obișnui cu anumite alimente, numai că puțini părinți știu acest lucru, iar foarte puțini dintre cei care îl știu, profită de această perioadă. 
Singurul secret este să nu renunți imediat după ce ai fost refuzată. Va trebui uneori să insiști și de 6-10 ori, oferindu-i copilului aceeași mâncare, până când acesta o va accepta. 

Desigur, nu este bine nici să insiști la infinit, însă perseverența joacă un rol foarte important în acest proces, pentru că unii părinți renunță imediat dacă micuțul lor începe să plângă. 

Iată în continuare câteva trucuri prin care îl poți convinge pe copilul tău, indiferent de vârstă, să mănânce sănătos:

Dacă copilul tău este încă bebeluș, atunci renunță la mâncarea din borcănașe și prepară-i hrana acasă. Mixează cu ajutorul unui robot de bucătărie fructe și legume proaspete pentru că acestea conțin mult mai multe vitamine și sunt și mai ieftine decât borcanele cu mâncare gata preparată.

Copiii sunt mai încrezători să guste ceva atunci când și ei au „muncit” la prepararea mesei respective. Mergeți împreună la piață sau în grădina bunicilor pentru ca ei să își aleagă fructele și legumele ce li se par interesante. În felul acesta îi vei putea convinge mai ușor să le și consume.

Nu te folosi niciodată de dulciuri sau desert pentru a-ți convinge copilul să mănânce toate legumele din farfurie.

Evită sucurile din comerț. Încurajează-ți copilul să bea apă atunci când îi este sete și oferă-i câte-un suc făcut în casă atunci când are poftă de ceva dulce.

Nu ține foarte multe dulciuri sau mâncăruri nesănătoase în casă. În cazul în care ai totuși așa ceva, pune-le undeva unde copilul să nu aibă acces la ele.

Încearcă să introduci legume sau fructe proaspete în cât mai multe feluri de mâncare. Dacă micuțul tău îți cere să îi faci o prăjitură, încearcă, de exemplu, o plăcintă cu mere ori cu dovleac sau o tartă cu morcovi. Îi mai poți face torturi cu multe fructe sau chiar brioșe cu fructe uscate pe care să le mănânce cu lapte.

Atunci când copilul începe să plângă și refuză să mănânce legumele din farfurie, nu îl obliga să o facă, dar nici nu îi prepara altceva în schimb.

Începe întotdeauna cu porții mici de legume, oferă-i copilului mai întâi un morcov fiert, apoi puțin broccoli ori bucățele de ardei cu brânzică proaspată. În felul acesta îl acomodezi cu gusturile diferite ale legumelor și îl pregătești pentru mai târziu când, să spunem, îi poți prepara un ghiveci cu toate legumele de sezon.

Niciodată nu este prea târziu să introduci fructe și legume în alimentația copilului tău. Începe cu o schimbare mica: un fruct în fiecare zi și vei vedea că, în timp, diferențele vor fi majore.

Recomandări