IATĂ ce sport ți se potrivește în funcție de vârstă

IATĂ ce sport ți se potrivește în funcție de vârstă

Învaţă copiii să facă sport de la vârste fragede. Mişcarea îi va ajuta să se dezvolte armonios, să aibă oase sănătoase şi să îşi dezvolte echilibrul. La bătrâneţe, sportul te fereşte de boli şi alungă durerile încheieturilor.

Află exact care sunt cele mai bune exerciţii pe care le-ai putea face în funcţie de vârstă:

Grupa de vârstă 10-20 ani: înot, tenis, baschet. Prea puţini copii se mai duc la şcoală pe jos. "Mişcarea îi ajută pe copii să îşi construiască o structură minerală osoasă densă şi îi face mai rezistenţi", spune pediatrul Alexis Cochino.

Printre sporturile indicate tinerilor între 10 şi 20 de ani se numără înotul, atletismul, tenisul, baschetul, voleiul etc. Acestea ajută la o dezvoltare armonioasă a corpului, cresc capacitatea organismului de a face efort şi solicită suplimentar inima şi plămânii, întărindu-le.

Grupa de vârstă 20-30 de ani: fitness, dans, pilates. Sunt ideale activităţile dinamice: fitness-ul, joggingul, dansul, artele marţiale, exerciţ iile de întindere. "Mulţi tineri devin sclavi ai birourilor, aşa că, pentru o postură corectă, dar şi pentru relaxare, recomand yoga şi pilatesul", spune medicul Catherine Spencer Smith, specialist în sport la Universitatea Bangor, Marea Britanie, amintind că toate sporturile care implică dezvoltarea echilibrului (ciclism, snow-boarding, schi, skate-boarding) sunt bune pentru tineri. În plus, mişcarea sporeşte fertilitatea.

Grupa de vârstă 30-40 de ani: înot, jogging. După vârsta de 35 de ani, corpul intră în declin, de aceea devine extrem de importantă mişcarea. "Este ca atunci când ai o maşină şi, după câteva sute de mii de kilometri, încep să se mai strice diverse părţi din ea", spune Karen Hambly, specialist în medicină sportivă la Universitatea Metropolitană din Londra.

La această vârstă este nevoie de exerciţii fizice intense, care să te ajute să produci hormoni de creştere, să ai vitalitate, energie şi o piele tonifiată, consideră medicii. Sunt recomandate exerciţiile intense cu greutăţi mici, joggingul, înotul.

Grupa de vârstă 40-50 de ani: bicicletă, yoga, stepper. Exerciţiile de tip cardio şi întinderile sunt o bună alegere pentru această vârstă. În prima categorie intră exerciţiile făcute pe banda de alergat, pe bicicletă, pe stepper ori la aerobic; în cea de-a doua, poţi alege între pilates, yoga, tai chi. În această perioadă apar probleme cu încheieturile, de aceea nici înotul nu ar fi o opţiune rea.

Grupa de vârstă 50-60 de ani: încercaţi mişcările de echilibrare. O problemă clasică este pierderea echilibrului, de aceea sunt utile exerciţiile care îl pot îmbunătăţi. "Încearcă să stai într-un picior cu ochii închişi. Schimb stângul cu dreptul", spune Karen Hambly.

Grupa de vârstă 60-70: exerciţii cu gantere uşoare. Poţi încerca sporturi mai intense, cum ar fi înotul, dar pentru a încetini pierderea masei musculare sunt esenţiale exerciţiile cu gantere uşoare, de cel puţin de trei ori pe săptămană.

După 70 de ani: încearcă întinderile şi plimbările alerte. După 70 de ani yoga, pilates şi tai chi sunt ideale. Ele îmbunătăţesc echilibrul, ajută încheieturile, uşurează respiraţia. În plus, astfel de sporturi cresc încrederea de sine, care începe să scadă după 70 de ani, cam la 47,5% dintre vârstnici.

Mersul pe jos, plimbările în ritm alert şi, de ce nu, alergările sunt recomandate din plin, după 80 de ani. Este important cum te echipezi, deoarece după această vârstă încep să apară probleme cu termoreglarea. Ca să nu ai senzaţia de frig, pune mai multe straturi de haine. Exerciţiile de întindere sunt şi ele foarte bune, deoarece te ajută să îți recapeţi echilibrul. Sursa

Recomandări