Înotul este o adevărată terapie pentru trup şi minte!

Înotul este o adevărată terapie pentru trup şi minte!

Dintre exercițiile fizice, înotul se află în topul sporturilor preferate de femei. Îți „sculptează” frumos corpul și îți aduce o mulțime de beneficii pentru sănătatea fizică și psihică.

Înotul este una dintre puţinele activităţi fizice care nu are contraindicaţii. Cât despre beneficii, lista este lungă.

„Arde” cele mai multe calorii

Înotul este genul de activitate care îți pune în mișcare toate grupele musculare, iar rezultatele se văd rapid cu ochiul liber. Înotul îţi fortifică inima şi plămânii, şi îţi întărește oasele. Datorită înotului, crește densitatea osoasă, ceea ce ține departe riscul de osteoporoză, se îmbunătăţeşte postura şi creşte flexibilitatea.

În plus, înotul este sportul care te ajută să pierzi cele mai multe calorii: într-o oră de înot în stil liber și ritm alert, poți pierde între 600 și 900 de calorii, în funcție de greutatea ta corporală. Și asta fără să transpiri și fără riscuri de răniri sau de entorse, ca la jogging sau la aerobic.

De asemenea, poți înota în scop de „încălzire”, înaintea unor exerciții fizice mai solicitante sau, dimpotrivă, ca să te răcorești și relaxezi în urma unor astfel de exerciții.

Leac antistres

Înotul face minuni când ești stresată sau deprimată! Când înoți și crești gradual ritmul, inima și mușchii sunt solicitați și stimulați în mod benefic. Înoată în ritm constant după o zi solicitantă de muncă şi vei vedea cât de bine te vei simți după aceea, atât fizic, cât și psihic.

Înoată și dacă ești în primele luni de sarcină sau dacă vrei să te recuperezi după o operație de coloană vertebrală sau după o fractură. Gimnastica în apă, practicată de femeile însărcinate, are efecte benefice asupra tonusului muscular şi a sistemului cardiovascular.

Gravidele care fac aquagimnastică încă din primele luni de sarcină vor acumula mai puţine kilograme pe parcursul celor nouă luni. Iar după naştere, proaspetele mămici vor reveni mult mai uşor la silueta dinainte de sarcină. Datorită factorului termic şi contactului cu apa din bazin, aquagimnastica induce relaxare, fiindcă acţionează la fel ca un masaj. Este un excelent mod de a preveni apariţia tulburărilor circulatorii de la nivelul membrelor inferioare, de tipul varicelor şi edemelor limfatice, care pot apărea în timpul sarcinii.

Nu știi să înoți?

Practică aqua-gym, mişcările sunt uşor de efectuat, deoarece apa preia 70% din greutatea corporală. Poţi, de asemenea, să faci exerciții de întindere și de flexiune în apă. Vei fi încântată de rezultate!

Citeşte AICI şi cum influențează înotul dezvoltarea copilului? 5 motive pentru care ar trebui să-ți duci copilul la înot

Text: Sabina NICOLAEV

Recomandări