Mănâncă numai fructe şi legume o zi pe săptămână. VEZI 10 moduri prin care poți mânca mai sănătos

Mănâncă numai fructe şi legume o zi pe săptămână. VEZI 10 moduri prin care poți mânca mai sănătos

5 porţii de legume şi fructe pe zi. Aceasta este reţeta unui organism sănătos şi plin de energie. Şi pentru că e destul de greu să respectăm această regulă, specialiştii site-ului webMD.com ne dau câteva idei despre cum să introducem fructele şi legumele în meniul zilnic. 

1. Prepară-le delicios. Legumele şi fructele au alt gust dacă le gătești pe grătar. Sunt mai dulci şi mai delicioase. 

2. Alege cartofii dulci. Aceştia au mai mult potasiu şi betacaroten. 

3. Prepară sosuri. Acestea sunt “accesorii” potrivite oricărui meniu. Nu uita să folosești multe verdeţuri, lămâie şi oţet balsamic. 

4. Adoptă o dietă vegetariană. Cel puţin o dată pe săptămână mănâncă doar fructe şi legume preparate sub formă de supă sau salate. 

5. Adaugă fructe în iaurt şi clătite. Aşa arată desertul delicios şi sănătos. 

6. Salată, la cină. Chiar dacă despre masa de seară se spune s-o dăm la duşmani, ea nu trebuie să lipsească cu desăvârşire. O salată de fructe sau de legume este ideală. 

7. Bea sucuri de fructe. Sunt ideale la micul dejun, pentru că îmbunătăţesc digestia. 

8. Gătește tocăniţe. Pe lângă gustul foarte bun pe care-l are, tocăniţa este mâncarea cu cele mai multe legume. 

9. Pune legume în sendvişuri. În felul acesta îi înveţi şi pe copii să mănânce cât mai multe legume. 

10. Ţine la îndemână un bol plin cu fructe şi legume. Acesta nu trebuie să lipsească de pe frigider sau de pe biroul de la serviciu. 

Evită legumele conservate 

Pentru ca preparatele să fie gustoase, fructele şi legumele de sezon trebuie să fie proaspete, nu conservate. Legumele şi fructele congelate se folosesc la supe şi tocăniţe, nu în salate.

De asemenea, specialiştii te sfătuiesc să nu cumperi legume sau fructe feliate. Spală-le bine înainte de a le găti. 

 

Recomandări