Mihaela Drăgan: Nu este suficient să visăm la o lume mai bună, trebuie să facem ceva în acest sens!

Mihaela Drăgan: Nu este suficient să visăm la o lume mai bună, trebuie să facem ceva în acest sens!

Compania "Linella" este una dintre cele mai prezente și implicate instituții în zona Responsabilității Sociale în R. Moldova, reușind să ajute copii din medii defavorizate, bătrânii, persoanele cu dizabilități sau să renoveze spitale și școli tocmai pentru că își mobilizează resursele în mod transparent și eficient. Compania susține o serie întreagă de proiecte, acțiuni și campanii sociale, derulate în colaborare cu Fundații și ONG-uri din țară, și încurajează partenerii, clienții, dar și publicul larg să se alăture misiunii de a crea o țară frumoasă și a transforma R. Moldova în bine.

Mihaela Drăgan, Director de Marketing în cadrul companiei "Linella", ne spune mai multe despre implicarea în proiecte de Responsabilitate Socială și despre planurile de viitor ale companiei în această direcție.

Mihaela, spuneți-mi cât de important este aspectul de Responsabilitate Socială pentru Compania "Linella"? De ce ați ales să vă implicați în proiecte cu impact asupra societății? 

Contribuția socială este una din direcțiile încorporate în cultura noastră, iar, în prezent, majoritatea activităților și programelor pe care le desfășurăm se concentrează pe 5 piloni: cultură, mediul înconjurător, educație, societate și sport. Încercăm mereu să le oferim clienților o experiență care merge mai departe de cumpărături și de dezvoltarea unor obiceiuri noi.

Dincolo de activitățile comerciale pe care le desfășurăm, ne implicăm în activități de responsabilitate socială, deoarece întotdeauna am susținut ideea că o afacere de succes nu aduce valoare doar acționarilor săi, ci, în același timp, contribuie pozitiv la dezvoltarea țării.

Activitatea noastră are impact asupra vieții a mii de beneficiari: de la crearea de noi oportunități și îmbunătățirea vieții în comunitate, până la încurajarea copiilor cu rezultate bune, pentru a le susține viitorul.

Care sunt, mai exact, proiectele de Responsabilitate Socială pe care le desfăşoară "Linella" și ce domenii vizează? 

De-a lungul anilor, am contribuit la dezvoltarea țării, pe lângă numeroase proiecte venite în sprijinul educației, am implementat și susținut o serie de programe și evenimente culturale, sportive, de protecție a mediului înconjurător și am fost activi în susținearea acțiunilor caritabile. Am încheiat o serie de parteneriate pe termen lung cu organizații care pot produce o schimbare în societate precum: Hospice Angelus, programul social "DARE2CHANGE", Campania de Paşti „Masa Bucuriei”, proiectul social "Prima bancă de haine în Moldova", proiectul "Business Lab", am oferit cadouri de sărbători și pachete ce acoperă nevoile de bază a oamenilor nevoiași.

"Linella" a participat activ în derularea campaniei „Copil Școlarizat – Copil Protejat”, a cărei impact social este de o importanță majoră pentru societatea din Republica Moldova, astfel încât aceasta vizează nu doar școlarizarea tinerilor, dar și reducerea ratei criminalității juvenile din țară prin promovarea spiritului de responsabilitate civică. În urma campaniei de binefacere, circa 1900 de copiii din familii social-vulnerabile, cu suportul acordat de "Linella", au primit uniforme pentru a merge la școală.

De asemenea, în acest an, de Ziua Globală a Curățeniei, am susținut mișcare organizată de echipa "Hai Moldova", oferind 6000 de saci pentru colectarea gunoiului.

Din 2017, suntem alături de Centrul pentru protecție socială "Prometeu" din orașul Strășeni și ne străduim să bucurăm copiii beneficiari ai Centrului cu fructe proaspete și dulciuri de sărbători și să-i asigurăm cu produse de primă necesitate.

În plus, de mai mulți ani, ajutăm Asociatia “Noi suntem Alături”, prin procurarea utilajelor medicale în Spitalul municipal de copii Nr.1 și Spitalul Clinic Municipal pentru Copii „V. Ignatenco”. Anul acesta am contribuit la dotarea secțiilor de reanimare ale spitalelor cu concentratoare de oxigen și echipament pentru monitorizarea funcțiilor vitale ale copiilor.

Din 2018 am început colaborarea cu Asociația "Little People", care susțin copii bolnavi de cancer prin programe psihologice. Ne gândim la viitor, la ceea ce lăsăm în urma noastră și la modul în care putem schimba în bine viața unor copii, a unor familii.

Care este proiectul social care, după părerea dvs., a avut cel mai mare impact? Sau care au fost cele mai emoţionante momente?

Fiecare proiect în care ne implică este important pentru noi și are încărcătură emoțională aparte. De fiecare dată când mergem să oferim un ajutor familiilor sau caselor de copii, vedem în ochii acestora atât durere, cât și puterea de a se bucura de lucruri mărunte. O avalanșă de emoții am primit, cu întreaga echipă, în cadrul Campaniei de Paști, în care am mers prin mai multe localități și am împărțit daruri atât bătrânilor social-vulnerabili, caselor de copii, cât și familiilor nevoiașe. Cu toții erau atât de bucuroși de pachetele primite, încât ochii le sclipeau de bucurie, iar copii în semn de recunoștință recitau poezii și cântau.

Una din campaniile ample, desfășurate de Misiunea Socială ”Diaconia” cu implicarea companiei "Linella", este Campania de Paște “Masa Bucuriei”. Ce feed-back a avut această acțiune pentru compania pe care o reprezentați? Cum au reacționat angajații la această campanie și cât de mult rezonează oamenii de rând cu cauzele sociale?

Într-adevăr, în seria de parteneriate pe termen lung se înscrie cel cu Misiunea Socială ”Diaconia”, proiectul Campania de Paşti „Masa Bucuriei”, un proiect de solidaritate pentru oamenii nevoiaşi. În cadrul acestei campanii sunt organizate o serie de acțiuni menite să sensibilizeze opinia publică faţă de problemele bătrânilor şi a oamenilor nevoiaşi. În respectiva perioadă sunt amenajate boxe speciale pentru donația de produse alimentare, iar mii de oameni răspund îndemnului, donând produse alimentare destinate persoanelor nevoiașe.

Statistic vorbind, al șaselea om care intră în magazin este deschis de a dona, unii deja știu despre campanie și vin special să doneze. Oamenii sunt destul de receptivi și se implică activ, cumpărând produse neperisabile, în măsura posibilităților, pe întreg parcursul zilei. Astfel, împreună cu toți cei implicați, reușim să aducem persoanelor din familiile social-vulnerabile și bătrânilor, în ajun de Paști, o bucurie pentru masa de sărbătoare. Produsele colectate în acea zi din toată țara sunt depozitate, sortate și plasate pe categorii.

Ne dorim ca și pe parcursul întregului an clienții noștri să fie implicați în proiectele pe care le susținem, devenind parteneri activi în investițiile sociale pe care le derulăm. În magazine avem amplasate urne pentru donații bănești, cu scopul de ajuta un caz anume și avem instalate boxe de colectare a hainelor pe teritoriul a 5 magazine "Linella", haine care ulterior ajung în garderobele sociale din parohiile Mitropoliei Basarabiei, la depozitul de bunuri "Aproape de Aproapele" (Chişinău), precum şi la organizaţiile partenere ale Misiunii Sociale "Diaconia".

Veți continua să susțineți această campanie și în 2019?

De la an la an, creștem nivelul de implicare în comunitate și capacitatea noastră de a fi un aliat de bază pentru nevoile societății. Astfel ne propunem pentru anul 2019 să continuăm parteneriatele cu organizațiile cu care colaborăm deja și suntem deschiși spre proiecte noi.

Care sunt criteriile după care alegeți să vă implicați sau nu într-un anumit proiect sau campanie socială? Cum vă stabiliți prioritățile? Ce vă convinge să susțineți un proiect sau o cauză socială?

La "Linella" lucrăm cu pasiune și devotament pentru a obține cele mai bune rezultate. Ne pasă de impactul pe care munca noastră îl are în societate, de aceea alegem să ne implicăm în proiecte care își propun să ajute persoanele din medii defavorizate și susținem activ diverse campanii de voluntariat. Cu ajutorul organizațiilor ce promovează Responsabilitatea Socială, participăm activ la reducerea problemelor din societate și ne implicăm conform strategiei noastre, care include o componentă cheie de îmbunătățire a calității vieții pe termen mediu și lung. Ne dorim ca investițiile noastre comunitare să schimbe vieți, să îmbunătățească viitorul tinerilor din medii dezavantajate, să aducă lumină, căldură, bucurie și speranță acolo unde acestea lipsesc.

Ce credeţi că ar trebui să facem cu toții ca să schimbăm lumea în bine pentru alții?

Nu este destul să visăm la o lume mai bună, trebuie să întreprindem ceva pentru a o face să fie așa. Visul poate deveni realitate doar dacă există destulă determinare!

Ne puteți oferi câteva curiozități despre Compania "Linella"?

"Linella" este o rețea de magazine, fondată în octombrie 2001, de doi studenți de la Universitatea Academiei de Științe a Moldovei.

Primul magazin "Linella" deschis era de tip gheretă, lângă piața din sectorul Ciocana din Chișinău. În scurt timp, afacerea a luat amploare, drept rezultat, în anul 2004, au fost deschise 3 magazine de tip autoservire, moment din care se putea vorbi deja despre o reţea.

De curând, pe 17.11.2018, am deschis un nou magazin în orașul Cahul, fiind magazinul cu nr 90.

Vă mulțumesc pentru amabilitatea cu care ați răspuns la întrebările mele, pentru implicare și contribuție la schimbare!

Text: Alina MATEI
Foto: arhivă personală

Recomandări