Rămâi activ chiar dacă este frig! 5 activități fizice pentru sezonul rece

Rămâi activ chiar dacă este frig! 5 activități fizice pentru sezonul rece

Instalarea sezonului rece fac ca majoritatea persoanelor pasionate de un stil de viață sănătos să faca tranziția activității fizice din aer liber în interior, fie că este vorba de propriul living room sau de sala de fitness. Desigur că există și excepții, mai ales în rândul alergătorilor pasionați, care nu se lasă intimidați de frigul de afară. Nu lăsa sezonul rece să îți scadă motivația sau inspirația pentru un stil de viață activ!
home_gym
Iată câteva activități fizice distractive pe care trebuie neapărat să le încerci în această iarnă și, cine știe, poate vei găsi una pe care să o faci tot timpul anului!
1. Ciclismul interior 
Bicicleta staționară reprezinta antrenamentul cardio potrivit în sezonul rece. Antrenamentul intens din timpul unei ședințe de ciclism (peste 2 ore) te ajută să arzi sute de calorii, deseori ajungând până la 1500-2000 de calorii și îți mențin articulațiile și oasele sănătoase. Un alt tip de antrenament în ciclism, antrenamentul pe intervale, este mult mai intens și îți tonifică fesierii, coapsele, gambele și chiar zona abdominală. Studiile au arătat că ședințele de ciclism interior (spinning) te ajută să scapi de kilogramele nedorite, ține migrena la distanță, având, în același timp, un impact minim asupra articulațiilor. Și nici nu ai nevoie de cască de protecție!
ciclism
2. Înotul
Nu îți pune deoparte costumul de baie, pentru că și iarna ai nevoie de el. Piscina acoperită cu apă încălzită este soluția ideală pentru a-ți menține corpul tonifiat și pregătit pentru viitorul sezon cald. Partea bună este că poți exersa timp îndelungat, fără a pune presiune prea mare asupra mușchilor și asigură o tehnică a respirației mult îmbunătățită, față de yoga, de exemplu. Iar ca bonus primești, pe lângă un fizic tonifiat, o stare de spirit de zile mari.
3. Escalada
Această tehnică mai puțin tradițională de antrenament cardio câștigă din ce în ce mai mult teren în preferințele persoanelor active, întrucât, pe lângă efortul fizic intens (poți consuma până la 650 calorii pe oră, întărindu-ți mușchii brațelor, picioarelor, spatele și umerii) îți poți exersa și rezistența mentală. Caută în jurul tău săli de escaladă și pregătește-te de o repriză de cățărat, numai bună pentru a-ți depăși limitele fizice și psihice!
4. Patinaj 
Patinajul pe gheață nu este doar pentru copii. Dacă este prea frig afară pentru a te bucura de acest sport de iarnă în aer liber, caută un patinoar interior, pentru a-ți exersa acrobațiile sau înscrie-te la un club care organizează astfel de sesiuni. Patinajul este o modalitate foarte amuzantă de a-ti tonifia picioarele, mijlocul, fesierii, alături de grupele musculare mai mici, implicate în menținerea echilibrului și a coordonarii. O ședință moderată de patinaj arde aproximativ 500 de calorii pe oră (fără bonusul dat de sărituri, piruete și acrobații!).
5. Fii zen!
Permite-ți să îți tonifici atât corpul, cât și mintea, cu ajutorul yoga. Beneficiile sunt nenumărate, de la reducerea anxietății, stresului, oboselii, îmbunătățirea flexibilitatii și rezistenței - mulțumită diverselor posturi (sau asana). Yoga reprezintă o variantă ideală de antrenament încrucișat pentru activități cardio mult mai intense, cum ar fi alergatul. Alege-ți împreună cu instructorul stilul potrivit nevoilor și intereselor tale, de la Vinyasa până la Bikram și bucură-te de senzația de bine!
Text: Anca GRECU, doctor în educație fizică și sport

Recomandări