Starbucks oferă 10 milioane de dolari pentru cel care va crea un pahar complet reciclabil

Starbucks oferă 10 milioane de dolari pentru cel care va crea un pahar complet reciclabil

După ce a anunțat că renunţă la paiele din plastic, Starbucks, cel mai mare lanț de cafenele din lume, continuă cursa în domeniul sustenabilității printr-o nouă campanie numită "NextGen Cup Challenge", prin care îndeamnă oamenii să-şi prezinte ideile și proiectele în privinţa unui pahar ecologic și ușor de reciclat.

Cel care va dezvolta și a contribui la crearea unui pahar pentru băuturile calde, complet reciclabil și compostabil, va încasa un cec în sumă de 10 milioane de dolari. Misiunea nu este una simplă, dar cu siguranță premiul cel mare va stârni creativitatea multora.

Această inițiativă vine după ce specialiştii au tras un semnal de alarmă în privinţa poluării mediului înconjurător, preciyând că, în fiecare an, la nivel mondial, sunt utilizate aproximativ 600 de miliarde de pahare de unică folosință pentru a servi cafea, dintre care aproximativ 6 miliarde de pahare aparţin Starbucks.

E adevărat, majoritatea paharelor Starbucks sunt fabricate din carton, dar conţin şi un strat subțire de plastic, care ajută la menținerea caldă a băuturii și împiedică slăbirea cartonului în contact cu lichidul fierbinte. Problema este că acest strat face, de asemenea, dificilă reciclarea paharelor și durează cel puțin 20 de ani pentru a se descompune.

În prezent, Starbucks lucrează la dezvoltarea unui pahar cu o căptușeală interioară din fibră vegetală şi urmează să treacă cel de-al 13 test pentru a vedea dacă este capabil să prevină lichidul fierbinte fără a umezi cartonul.

Starbucks a lansat această inițiativă în parteneriat cu Closed Loop Partners, un grup de investiții care se axează pe reciclare.

Starbucks reprezintă cel mai mare lanț de cafenele din lume, cu sediul principal în Seattle, Washington și deține 20.000 de cafenele 60 de țări, dintre care 13.000 în Statele Unite, peste 1.273 în Canada, 971 în Japonia și 790 în Marea Britanie.

Text: Alina MATEI

Recomandări